Ikväll tänker jag gå och lägga mig sist med flit, för husfridens skull...

Först jobbar maken hela dagen. Sen efter jobbet var det något domarmöte. Jag lagar mat, duschar barn, lägger barn och allt däremellan som lek/tröst/mys/skäll och börja om igen... När lampan äntligen är släckt, går jag till soffan och hinner precis få filten, som är uppdragen till hakan stillad. Klockan är 20. Då kommer maken. Hunden som ligger i fotändan i sonens säng, far upp och skäller- likt varje gång ...någon form av rörelse/ljud är i lillhallen, i tron om att det är inbrottstjuvar... Jag hoppas verkligen att hon tror det och inte bara gör det för att vara jävlig... Från barnens rum hörs lyckliga "Pappa! Pappa! pappapappapappapappapappaaaaa" Efter en ny godnattomgång kommer han till soffan. Och snor fjärrkontrollen. Och slår på ...

F O T B O L L S Ä C K E L G A L A N !
 
Han får titta. På nåder. Mest för att jag inte hunnit fastna i något än. "Det är ju bara en gång per år". Ungefär som Allt annat som bara sker en gång, men som löper efter varandra så hela årets tablå fylls av "Once a year" händelser...
 
Jag sätter mig vid datorn och jobbar av lite, skickar mejl och knyter lite på en ny fotograferingskontakt med minst ett par fotograferingstillfällen efter sig. Galan följs av nyheterna, där allt om senaste naturkatastrofen åter rabblas upp och visar samma bilder. Ångest. Sen om det senaste tårttjaffset. Snacka om att vara helt relevant efter att just fått höra om att minst 10 000 just d ö t t ???  Och vad kommer sedan? SPORTEN. Som är ett återupprepande av som just sänts. På samma freaking kanal... Efter ett evigt rabblande så vänder jag mig om och ska säga något och då ser att karlsloken SOVER!
 
Bittra tankar, våta fantasier om skiljsmässa och hot om att han fan i mig kan stanna på den där soffan natten igenom far blixtsnabbt genom mitt huvud... Detta är ett ständigt återkommande, skitirriterande, inslag av flera "jätteviktigtattsepåjustnidettauuu" kvällar...
Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0