10 år av mer än en sorg

 
 
 
Jag inbillar mig att jag ska kunna andas nu. Jag försökte gå ut och fota igår som distraktion men efter 5 bilder med olika inställningar började det spöregna. Denna blev den bästa, vilket säger en del... Vädret matchade mig perfekt tyvärr. Denna månaden är inte min bästa tid. Särskilt inte i år. I år var det 10 år av saknad av en familjemedlem. En idol. Igår var det 10 år sedan min storebror begravdes. Det var också 10 år sedan jag träffade någon av min "pappas sida". Så även 10 års av ensamhet, tomma jular och tomma födelsedagar. Ingen där när jag sedan slutade 9an efter att ha sträckpluggat upp mina betyg som dalat under året in i det sista. Ingen som blev glad när jag kom in på alla tre av mina val av gymnasieskolor. Ingen där när jag tog studenten. Ingen där vid mina barns födslar eller dop. Ingen på mitt bröllop.
 
En 15 åring som förlorade sin storebror förlorade i princip hela sin familj den dagen för 10 år sedan, fastän jag inte förstod den fulla vidden av det då. Det gör jag nu. Och det gör bara det hela värre.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0