Det känns som jag är otrogen mot allt jag tror på...

 
Ja då har det hänt. Fan (och hans moster med för den delen) står i farstun, helvetet har frusit till is och korsen överkryssar varandra i taket... Jag har skaffat... Facebook... Nu kan jag inte längre sticka ut med att säga "jag har inte facebook" och se häpna människors ansikten som dalar mellan förundran och misstro... Jag har gått över till den mörka sidan...
 
 
 
 
!!!
 
 
Det har tjatats i många år på mig men orubbligt nekande från min sidan. Tills nu. När, främst Linn, tjatat hål i öronen på mig "att man måste ha facebook om man ska ha företag!" Och det köper jag. Faktiskt. Så nu har jag skaffat en, men med mitt "gifta namn" då jag blir mer osynlig med det. För att lära känna alla funktioner och se hur det fungerar. Undercover liksom. Linn har lovat mig att vara kursledare. Så nu väntar jag bara på att hennes man ska baka bagels så jag kan kila iväg. Igår satt jag på egen hand och morrade och min make satt och asgarvade i soffan åt mig. När jag sedan ser hur många mejl jag fått höll han på att dö.
 
Han: "Sa du åtta mejl?"
Jag: "Nej! NITTIOÅTTA!"
 
HUR TAR MAN BORT DEN FUNKTIONEN?! Vilka är alla människor som vill bli vän? Människor som jag inte sett sen högstadiet! Så jag klickade faktiskt inte nu och avböj på nästan alla utom de närmast sörjande ungefär. Så ni som inte sett mig på ett tag får skicka en ny ansökan från och med nu, okej?
 
 
Fick också ett meddelande:
 
"Hej! X har skickat en vänförfrågan åt dig till mig. Jag vill nog gärna att människor själva frågar mig om fb. vänskap så att jag vet att de själva vill. När det går till så här så blir det jag som måste fråga dig och då skulle du nog ifrågasätta min vänförfrågan. jag blir gärna din vän men då får du skicka mig en förfrågan i så fall. Eftersom jag har så väldigt många vänner så kan jag omöjligt gilla, och svara på inlägg osv. så det blir mina vänner som får hålla reda på mig istället. När och om jag gillar svarar så är det oftast till min familj och närmsta vänner. Välkommen är du med din förfrågan! Kram Y"

Hon fick detta svaret, som även är riktade till alla andra som nu kan ha fått liknande inbjudan ÅT mig:

"Eh, jag är ny här. Denna gjordes igår, och jag har aldrig haft ett samband med facebook tidigare. Jag har iiiingen aning om hur detta fungerar och jag har inte skickat eller bett om några "tjänster" från andra att skicka någonting ÅT mig. Jag vill känna folket på riktigt och ha någon form av egen relation till dem, och om jag har träffat dig via X någon gång får jag beklaga att det inte ringer någon klocka.

Hoppas du förstår och inte tar illa upp att jag inte kommer skicka någon förfrågan alls. Med vänliga hälsningar"

Namn borttagna dock. Så nu vet ni det... Jag vill inte ha vänners vänner helt enkelt, jag vill ha de mina och de jag mött själv. Sedan tar jag mig den rätten själv att tacka ja eller nej till de förfrågningar från personer av den enkla anledningen om de är eller har varit relevanta i mitt liv. Jag vill inte ha folk som jag en gång varit ytligt bekanta med men aldrig mer än ytligt pratat med. Inga energitjuvar, inga snokande för snokandets skull. Jag kan ju givetvis bli lurad men jag vill ha människor som jag blir och hoppas de blir genuint glada av att följa varandra i livet. That's my krav för att jag ska han min facebook helt enkelt. Sattenuvetnidet...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0