"Fota med oss" - Lina Flodins & Felicia Olsson

 
 
 
 
Lina och Felicia
 
Nu ska jag försöka visa lite från min helg. Har ju varit sjuk så det har varit lite svårt. I söndags var jag iväg på något otroligt roligt! En fototräff som fotografen Lina Flodins och modellen Felicia Olsson arrangerat. En exklusiv fototräff för enbart 15, och jag blev otroligt nog en av dem. På 18 sekunder hade platserna fyllts från släppet, och 3 minuter efter start fick de posta ett inlägg att det var fullt. Hur ofta händer det? Hej lotteri! Välbehövligt då jag behövde se fram emot något just denna månaden som ni vet. Här kommer lite bilder jag tog, behind the scenes, i färg.
 
Delar upp det lite. Den gruppen jag hamnade i fick börja att fotografera Felicia i en helt mörk lokal med endast två starka scenlampor samt en stege. Och senare en carolafläkt och en spegel som komplement. Var väldigt skönt att få idéer om att man faktiskt kan ta fantastiska bilder utan studio, speciellt nu när ljuset försvinner så himla tidigt numera.  Lina gick runt oss alla, gav lite tips och råd på inställningar. Hon visade mig en funktion på kameran som jag verkligen varit så himla frustrerad över att inte riktigt förstå eller hitta något om! Jättetack Lina! Här ska övas...
 
Träffen var mellan 12 och ca 16 så det hände en del. Provade att fotografera i studio också, med en annan modell, men det visade sig att min kamera inte riktigt är studioanpassad märkligt nog, så det blev inte alls så som jag ville ha det med ljus etc samt att det inte blev så många bilder. Men det får ett eget inlägg senare som sagt. Roliga tjejer, tipspromenad där jag faktiskt vann något (ni hör, skulle köpt en triss när jag ändå var igång) och rolig goodiebag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
Dock måste jag erkänna att jag höll på att gå hem direkt, för en av alla de andra som var med och hjälpte till runtomkring visade sig vara vår käre bröllopsfotograf. Som vi inte hörde ett ljud av på fyra månader, trots att vi försökte få tag på honom på olika vis, samt att vi inte fått bilderna av honom än! Han hörde av sig, via sms, för någon vecka sedan men jag kände att jag behövde svalna innan jag hör av mig då jag kan bli en aningens skarp. Och jag vill ju ha bilderna... Som tur är har inga pengar bytt ägare, och jag misstänker att han vill ha pengarna. Men jag undvek honom i söndags, skulle jag gå fram så skulle jag nog det hela förstörts. Dock kom han inte fram till mig heller, och hans motiv vet jag inte alls. Ska försöka få tag i honom igen.
 
Men. Jag kunde släppa honom nästan hela tiden, så jag fick väldigt roliga timmar i alla fall. Tusen tack Lina och Felicia till ert initiativ, hoppas jag kommer få göra sådant här fler gånger!
 
 
 
 


Kommentarer
Suzanna Kourmouli

Hej!!!
Åh vad roligt att få kommit med där! LÄste om det på hennes blogg. Kul att du blev en av dem! =)
Hoppas allt är bra med dig!! =)

Svar: Ja, det var helt otroligt vilken tur jag hade! Jodå, börjar väl friskna till, så hyfsat.. Hur är det själv?
Lilli Nyfiken - Fotbollsfru, småbarnsmama med fotografdrömmar!

2013-11-01 @ 13:04:46
URL: http://skourmouli.blogg.se/
Suzanna Kourmouli

Här är det lite stressigt. Tror jag har råkat få en rejäl spricka i svanskotan eller brytit den - och har fotografering imorgon på Öppna förskolan här. Ingen hit, men tur jag har en kompis som hjälper mig. Får se om jag överlever de 4 timmarna =)))).
Mvh Suzanna

Svar: AJ! Vad gjorde du då?
Lilli Nyfiken - Fotbollsfru, småbarnsmama med fotografdrömmar!

2013-11-03 @ 20:41:17
URL: http://suzidus.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0