Kort sammanfattning...

 
 
 
 
Godkväll. Här var det tyst idag. Jag fick mig ca 2 ½ timmes sömn i natt av olika anledningar, varav ett innefattade en viss ettårnings fot i mitt öga
 (fråga inte...), så hela morgonen har varit i ett töcken nästan. Jag har haft fullt upp hela dagen med plan B i mitt liv. Skissat, brainstormat och mindmappat. Satt i soffan med kollegieblock, så jag kunde vila något. Sen har vi haft målarstund, jag och barnen, efter dagis. Lillan blev skitsur att jag inte ville sätta upp ett av hennes sk. mästerverk i en ram, som sist. Så då skulle hon minsann "Aldrig någonsin måla igen!" och den minste konstnären målade väl på ungefär allt utom pappret. Tuggade lite på pennorna, målade på bordet och på närmaste ljuslyktan... Glamourfyllt liv man fått sig, verkligen. När mannen kom hem sprang jag ned i tvättstugan med två maskiner till torkrummet. Vad jag längtar efter rejäl värme i elementen! Det har var varit i ett par tre dagar nu utomhus så den där termostaten i källaren lär ju vänta på sig.
 
Så nu hoppas jag på att det är torrt! Man kan faktiskt inte lita helt på torkrummet heller. Kvart i sju var det dags för mamman här i huset att få lite barnfri tid. Svärfarmor bjöd med mig på ett kryddparty. Premiär. Eftersom sömnbristen kickade in ungefär då så satt jag mest och var i halvkoma, och smakade försiktigt igenom det som bjöds. Av någon anledning hade inte konsulenten laktosfri crème fraiche så det var bara lätt dippning. Blev ingenting för mig därifrån. Men vet att Linn har med jämna mellanrum, så ska fråga om hon kan fixa efter det jag blev nyfiken på. Det fanns inte nu nämligen.
 
Så... Dagen har gått i ett här. Imorgon ska jag andra gallringen av gårdagens bilder göras. Skulle gjort det idag, men ögonen var för trötta och vill ju se bilderna med "glatt sinne", och det saknades verkligen idag.            
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Linn

När det är hemma hos mig är det alltid laktosfritt ;-)

Svar: kanon!
Lilli Nyfiken - Nybliven fru, småbarnsmama och blivande fotograf!

2013-10-10 @ 09:13:42
Maria Orre

tjejkväll som planerat på fredag?

Svar: yes
Lilli Nyfiken - Nybliven fru, småbarnsmama och blivande fotograf!

2013-10-10 @ 09:48:24
URL: http://minapojkar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0