Otur, vattendroppar & åldersnoja

 
Jag jinxade det... Så typiskt. Efter att ha förberett allt, och gått upp tidigare för att hinna allt så blev det en avbokning för dagens fotografering. Hela deras familjen hade blivit sjuka under natten... Så dagis fick se en sminkad mamma denna morgon. Den synen är de ju inte bortskämda med direkt...
 
Nåväl, då blev dagen fri. Och när jag ändå var mentalt vaken så passade jag på att bära ned lite saker till källaren... Jag menar... Vi har ju plats där nu... Egentligen skulle jag mest ned för att kolla i vilket förråd sprayfärgen står. Men insåg att den lilla nyckeln var borta! Så nu måste jag hitta den. Vid 7 i morse kom Maria, hon med monsterhuset, då hon köpt med rekvisita till mig. Två "kungakronor" i guld. Så jag tänkte spraya en i silverfärg. Vill ha med en i dagens fotografering, men det visade sig ju att den svinkalla promenaden var helt i onödan. Well well.
 
Förövrigt så börjar jag inse vilken fotonörd jag har blivit. Hade med kameran nu på morgonen, men solen hade hunnit tagit merparten av all frost. Men det blir ju snygga vattendroppar...
 
 
 
 
Det var väl klart att varenda förälder skulle komma just vid den grinden där det "snygga grässtråt" växte... Okej... De var väl kanske 3 -4 föräldrar. Men de hade barn med. En pappa sa till sin son "Ja, vad gööör tanten?!" 
 
 
TANT! Jag kreverar. Det är en sak när min 5 åring kallar mig gammal i lekplatsen gammal, men en främmande farfar gråskägg gör det då... Så jag gick hem. Och tänker på antirynkkrämer. Och om jag ska ut och springa. Men sen kommer jag att tänka på choklad. Jag fyller ut rynkorna med det. Win win win.
 
 
 
 


Kommentarer
Paulina Malek

SÅ fin bild!!

Svar: haha tack, då kanske det var värt det att sitta vid grinden hehe
Lilli Nyfiken - Nybliven fru, småbarnsmama och blivande fotograf!

2013-10-03 @ 12:49:42
URL: http://paulinamalek.devote.se
Linn

Vilken tur du fick den där av mig då haha

Svar: tänkte precis likadant
Lilli Nyfiken - Nybliven fru, småbarnsmama och blivande fotograf!

2013-10-03 @ 18:38:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0