Ur barnamun, Lillan 5 år - ...Dramaungen...

 
Vi skulle sitta och äta, och det blev kvar både entrecote och blandsallad från middagen igår. Lite bearnaises och fetaost till det så var det klart för mig, och tänkte koka pasta till barnen. Barnen ville ha... Fil... Då vi ska äta middag hela familjen när maken kommer hem från fotbollsmatchen sedan så krävdes ingen tyngre lunch. Så ungarna fick sin fil. Och jag slapp koka pasta. Supermamma goes på helg.
 
Dottern sa att hon kunde hämta filen, men hon skulle göra något snabbt först. När hon kom tillbaka till köksbordet kom hon utan filen.
 
Jag: "Men ska du ta och hämta filen då?"
Hon: "Jaja... Du kan kalla mig Askungen..."
 


Kommentarer
Loo

Lilla damen har attityd ;)

2013-10-19 @ 21:03:52
Maria Orre

klockrent!

2013-10-20 @ 06:47:53
URL: http://minapojkar.blogg.se/
Anna Johansson

Haha snap!
Lukas har oxå attityd..han frågade härommorgonen om det som var i diskmaskinen var lortigt eller inte. Jag svarade att det var rent, så han fick ställa på bänken. På eftermiddagen efter skolan, frågade han samma sak igen, jag svarade samma sak då, fick då till svar -ja, jag trodde ju att du skulle ha plockat ur under dagen, men det har du ju MINSANN inte gjort.
Haha kunde bara skratta :)

Svar: Hahaha Snart börjar det nog bli läge för att förhandla om sysslor för veckopeng ;p
Lilli Nyfiken - Nybliven fru, småbarnsmama och blivande fotograf!

2013-10-20 @ 16:47:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0