Lördag och tankar från en bokmal

 
Godkväll igen. Jag är en kvällsmänniska, fast det har ni kanske märkt? Ja, då har en ny dag snart gått, och denna dagen spenderade jag med min mamma och min son. Maken hade fotboll i kalendern, och Lillan var och plockade lingon i Sunne... Vi har tagit oss en sväng ute, cyklade ikapp med hunden så hon fick springa av sig lite. Bjöd modern på lunch, en härlig lax i creme fraishe täcke och brytbönor och ärtor till det. Så himla gott!
 
Igår hade maken den dåliga smaken att komma hem tidigt. Runt halv tolv ringer han och meddelar att han satt sig i bilen. En stund senare ringer han igen och ber mig släppa ned hunden. Ytterligare en stund senare så ringer han... Igen... Då hade han glömt nyckeln i brevlådan. Så han bad mig släppa in honom. Någon som vet hur fruktansvärt frustrerande det är att helt plötsligt åkallas tillbaka i verkligheten när man är inne i en bok? Och sen har han mage till att komma in och vilja jäklas "prata"... Åh, kom igen, bara kom hem. Säg "Hej, Surprise, jo tack jag hade det trevligt ikväll! Godnatt!" Och gå och lägg dig och stör mig inte! Egentligen behöver jag inte ens veta hur du haft det, du var borta och kom tillbaka. Jag bryr mig inte, egentligen. Jag är upptagen. Med mig!
 
Jeez!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0