Mysdag!

 
 
 
Godkväll på er! Vilken dag det har varit! Det började med att mina barn gav mig sovmorgon. Vid 8 vaknade jag av att Lillan kommit in till mig i sängen, men låg under täcket på sin fars sida och sjöng "Blomma sprid din glöd..." ifrån Rapunzelfilmen... Strax innan 9 kom Anna, och då åt vi frukost. Vid 12.30 så var cykelstolen monterad på min cykel, och då tog Anna med sig Lillan och hennes cykel i bilen och åkte hem till sig och pysslade samt åt lunch. Några timmar senare så hade även vi fått lunch i oss och Liten hade fått sova en stund så trampade vi iväg på vår första tur tillsammans! Hu, vad vinglig och osäker jag kände mig först! Men man vänjer sig. Hoppas jag?
 
Väl hos Anna så var de i full färd att göra klart Bingobrickor och "priser". Tjejerna hade hämtat den äldste från skolan, och en stund senare kom mannen och den yngste hem från dagis. Då dukades fredagsmys upp lite i förtid och vi spelade bingo med barnen. Lillan fick ropa Bingo först, och "vann" sin egen pärlplattshjärta... Sen hade det plötsligt blivit 18.30 så då var det bara att börja att börja klä på sig. Vi skulle nämligen cykla hem allihop. Var lite nervös om hon skulle orka, men det gick så himla bra! Stolt jag blev över henne! Det tog mig 20 minuter att cykla i maklig takt dit, och bara 30 minuter hem. Och då stod vi och tittade på vattenskotrarna vid Klarälven en stund! Men hon var allt trött när vi kom hem på hemmaplan...
 
Nu sover Lillan hos sin gammelfarmor, och Liten sover i sin säng. Jag ska hämta en bok och gotta ned mig i soffan med hemmagjort chokladgodis som jag blev så sugen på att göra nu på kvällen. Maken är på personalfest, så han kan minsann inte störa mig nu. Mjehehe... Mer choklad till mig, och noll tvspel i bakgrunden när jag läser! Tror jag ska tända några ljus på det, och bara njuta! Har varit en himla mysig dag, och detta är ett fint avslut på denna dag!
 
 
 
 
Innan låg älven spegelblank, men vattenskotrarna yrde upp ytan.


Kommentarer
Anna Johansson

Ska modifiera brickorna och nr-lapparna lite, annars är jag oxå nöjd :)
Som Alex säger - tack tack! För en trevlig dag :)

2013-09-14 @ 14:22:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0