Ruskig dag, portalkrångel - ihoptryckt inlägg?

Usch, vilket regnrusk det är över Karlstad idag. Blött och grått. Regnat ungefär hela dagen. Barnen har lekt med leksaker, kolla lite tv och ritat. Eller, dottern ritade. Och glömde pennorna framme. Hittade sonen med en penna i munnen, gröna händer och ett grönt köksbord. Ja... Själv har jag tagit tag i något som legat och grott in sig ordentligt i "göra sen" kategorin. Garderoberna! Har rensat och sorterat min och dotterns garderob. Ur lilltösens har jag plockat ut ett 50 tal plagg. Vad hon växer! Sonens gjorde jag för ett tag sedan. Maken kan sköta sin egen. Det får han som "straff" för att han är i Borlänge idag...   


Medans jag stod i våra rum kom sonen. Han fick en mugg vatten och så kilade han iväg. Kort stund senare kommer han tillbaka och jag får en tom mugg och ett harang obegriplig högljutt "prat" från lillkillen. Som jag tolkade att han ville ha mer. Han fick en påfyllning och jag fortsatte med kläderna. När han kommer tillbaka anar jag oråd, för så törstig har han väl aldrig varit förut. Men han demonstrerar tydligt med att föra sippen till munnen och överdrivet "dricka" och tar bort den med ett tjatter som om "den är toooom och jag vill verkligen dricka". Jag såg inga vattenfläckar någonstans. Så får han en tredje påfyllning med en förmaning om att detta nu var sista. Som om hans skulle förstå det... Går in i vardagsrummet till barnen, och han smiter ut i köket. Hör ett plaskande.  Kommer ut i köket:






Då har han döpt dammsugaren. Den låg ned först, så det var mycket värre än på bilden. Humöret blev inte bättre när jag stampade in i badrummet efter en handduk, och ser att hela toalettstolslocket ser exakt likadant ut! Jag kollade på golv, soffan, mattan etc... I fortsättningen kommer han få sitta fastspänd i matstolen när han ska dricka! Andra hyss idag är han försöker klättra upp och sätta sig på fönsterblecket från soffan i vardagsrummet. Och att han varit jätte trött nu i någon timme, men när jag la ned honom för vila i sin säng så klättrade han ur den. Inte en utan två gånger hittade jag en liten herre, som var mycket nöjd med sig själv, i vår säng som står precis bredvid hans spjälsäng... Nu har han äntligen kommit till ro... Jag vet inte om jag vill gå in och kika i vilken säng han slocknat i...        


 Imorgon är det dagis... Imorgon är det dagis... Imorgon är det dagis... DAGIIIS!           



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0