September

 
 
 
 
Då är vi inne i september. Sensommar eller höst? Här strålar solen, så det är lätt att tro att det är sensommar. Men man ser på löven att de börja tonas lite nu, och blommorna börjar lysa med sin frånvaro. Men hösten har väl sin charm? Börja tända ljus, dricka varm choklad, samla fina löv... Har lite foto idéer som jag ska komma ihåg att göra när löven faller. Det är lättare att fota andras barn än sina egna som jag sagt tidigare. Men ska bättra mig med det. Också rotfrukts och äppelsäsongen kommer. Blir nog att stå i köket mer nu, lite mustiga grytor och goda äppelpajer med vaniljglass till dessert än sallader i olika slag med en isglass till dessert som varit under sommaren.
 
Funderar på vad vi ska göra idag. Mina flickor kom hem runt 7.30 i morse, så nu är alla de små samlade. På gott och ont. Maken har ett domarklubbsmöte så han fortsätter att lysa med sin frånvaro. Var skönt när han kom hem igår kväll dock. Jag gör mig inte bra på tu man hand så länge, tycker verkligen inte om att gå och lägga mig ensam... Enda fördelen när familjemedlemmar är borta är att saker här i hemmet håller sig på sin plats, disken förökar sig inte och tvättkorgen växer inte lika fort...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0