"Kissie"

Periodvis roar jag mig med att kika runt ”populära” bloggar.

Särskild de som ”unga” följer, om de erkänner det eller inte.

Jag vill hålla mig lite ”a'jour” vad som rör sig i ungdomsvärlden, det gagnar bara mig i

mitt kommande arbete.

Funderar på att få in just bloggfenomenet i mitt examens arbete?

 

Jag tar dock inte dem som bara rå kastar skit på alla, utan de som kanske gjort det och nu ”ändrar” sitt beteende.

Ex. Läste aldrig Alex Schulman när han var som värst.

Men när han startade sin pappa blogg följde jag den nästan lite slaviskt.

Han stände tyvärr ner den till min stora olycka. (han har dock en ny nu)

Hans ex-fru Katrin är det likadant med. 
 

En blogg som roar mig just nu är bla Kissie's blogg.

Att folk kan bli så upprörda?

 

Nyligen har hon gjort ett inlägg som jag faktiskt verkligen gillade.

Inte så ytligt. Äsch, läs själva:

 


Männsikor som känner behov av att säga elaka saker till andra tycker jag synd om, ser dock omedvetet ner på dom. Tycker såna männsikor är klumpiga och ograsiösa. Det är inte elegant, fint, mystiskt eller glamouröst.

Därför svarar jag inte på kommentarer eller männsikor som är elaka, vill inte prata med männsikor som mår dåligt/ är trasiga. Det är synd om dom och jag är rädd för att ta sönder dom ännu mer då.”

 

 

Har hon några poänger där? Ja, det tycker jag faktiskt.

Sen är det kanske lite av en känga till de som inte gör annat än hackar på folk.


Om det så är utseende mobbning till att gnälla över felstavade ord.

Hört talas om dyslexi, någon?

Och hur lätt är det inte att issa en tangent eller två?

Det nästan mest komiska är att när de fortsätter läsa, kommer hon tjäna mer pengar.
Finnas kvar längre i "rampljuset" - för folk pratarju fortfarande om henne.

Det är så lätt gömma sig bakom en dator. Hårda ord som är medvetet skrivna för att såra.

Jag tror jag kommer göra så, inte svara om jag får något elakt skrivet.

Inte publicera elaka kommentarer heller, om det nu skrivs någon gång.

Det är ju ändå min blogg.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0