Musikvolym

Jisses. Lillan kommer få vara vaken hela natten tror jag!
Grannen, två våningar ned, har visst fest...
Det låter som om det är vi som spelar i våran lägenhet!

Värst är det av någon anledning i lillans rum!
Stod nyss och sjöng med Mikrofonkåt medans jag stod och packade lite.

Jag har aldrig riktigt förstått de där hemma festerna som man spelar så högt, så man inte hör vad man säger till varandra.
Och visst, om man bor i enskilda hus är det mer okej, men inte om man bor i höghus länga med mestadels barnfamiljer runt!

Klockan är ändå snart 21, och vi har en två åring som bör sova!
Vovven går och är lite förvirrad av ljudet och alla smällare.
Hon är inte känslig annars, men det blir väl lite för mycket.
Jag känner vibrationerna i foten som jag stöter i skrivbordet.

Ja, jag kommer vara en tråkig granne när jag står och ringer på 22.01, men jag tycker det finns gränser.
Man kan ha det på "normal nivå".

Spelar ingen roll att det är nyårsafton!



"kiss you thru the phone"   "I'm gonna break your heart"



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0