Paus 3

Alltså ärligt talat, vad tid detta tar. Måste tänka på annat.
Märkte nyss att solen gått ned- och att det måste varit ett tag sedan!
Helt mörkt ute!
Nu, tro jag, är klar med den 4 av 5 delar. Det sista jag jobbat på var att beskriva de största av Sveriges folkrörelser. Och dess historia. Så den fick bli i tre delar.


Tur att man har så uppdaterade häften ”på sina håll tvangs man börja på nytt”, och att man inte har något modernt skrivet. För vem vill ha det lätt?

Den som skrev detta häfte har absolut ingen aning om hur man får sina läsare att orka sitta att läsa. Inga sk. Läspauser som jag vill kalla det, all text är ihopkört i ett enda stycke.


På min sk. lunch, satt jag med ett annat arbete, och skrev 3 sidor samtidigt som jag åt.

Jul lov, vad är det?

 

Jag längtar efter lillan. När jag lämnade henne förut så ville hon för engångs skull att jag skulle vara kvar.


-Mamma måste hem och plugga.

-Nej, mamma, inte bugga hem.


Samtidigt drar hon i min dragkedja. Nu råkade det vara till en ficka som sitter brevid den riktiga dragkedjan, och hon intresserade sig av att försöka råna fickan på dess innehåll.

Ska sikta på att hämta lillan innan kl 18.


 

Nej, återgå till sista delen.Den som jag sparat på. Som jag inte verkar ha något underlag att läsa på för hemma.

-Vad kännetecknar en folkrörelse?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0