Söndag kväll.

Ja, då var den sk. Vilodagen snart till sin ända.

Jag är helt slut. Jätte trött och ont i ryggen.

Vad betyder sitta ned? Vad betyder vila?

Jag minns inte vad det är...

 

  • Stryk gardiner

  • Hänga gardiner

  • Städa

  • Tvätta

  • Hänga tvätt

  • Läsa sociologi

  • Börja med boken Dansa med träben

  • Laga mat- vad?- Söndagsstek

  • Hämta jul saker ur källaren

  • Rensa badrumshandfatet

  • Åka pulka

 

 

Tvättat i oändligheter!

Endast börjat på sociologin.

Dansa med träben ligger ännu orörd.

Badrumshandfatet blev totalt bortglömt.

 

Min mor kom hit, som sagt, och strök några skjortor- jag hatar att stryka.

Men jag fick ta gardinerna själv.

Sen var hon barnvakt då jag sprang runt och upp och ned till tvättstugan.

Våran lägenhet tycks inte vara så varm när det väl ska torka, så vi torkar nere i torkrummet.

Sen vid 19 så följde vi mamma till bussen och gick och hälsade på lillans gammelfarmor.

Försökte ju dröja då vi hade tvätten inne, men inte var det torrt inte.

Värdelös torktumlare vi har där nere. Fick hänga upp alla handdukar uppe iallafall.

 

Lillan kom till ro 21.30. Och somnade fort.

Vi fick upp lite julsaker ändå. Hon tyckte om glittret.

Samtidigt som jag skriver det här slänger jag i mig en smörgås.

Ska in i duschen strax och sen packa ihop för imorgon.

 

Imorgon är det måndag. Och en ny vecka …



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0