Vad hände med jullusten?

Jätte komiskt att jag just läste mixiz blogg, samtidigt som jag skriver detta, och inser att hon hunnit före mig med min tanke.

 

Jag satt igår och skrev på det gamla hederliga viset i kollegieblocket!

Fast här kommer jag inte nämna namn dock.

Listade personer man sk. ”ska” ge julklappar.

 

Jag har, liksom mixiz, ingen lust alls till jul. Detta är något helt sensationellt då jag alltid älskat julen och varit klar med allt typ en månad innan. Hur kan detta komma sig?

  • Lillan 2 år
  • Pojke 2 år
  • Tjej 13 år
  • Tjej 13 år
  • Tjej 12 år
  • Tjej 17 år
  • Kille 13 år
  • Kille 12 år

Sambo, en väninna sen kommer det säker trilla in mer på den listan.

Julklappsgåva till en middag vi ska på.

 

Alltså, vad ska man sätta för pris klass? Många jag pratat med tycker att 100 kr låter futtigt, men om man nu räknar de som är nu så är det ju över 1000 kronor.

Vi hade den oväntade veterinär räkningen på 3500, och mitt ögonbryn kommer gå till taket, alltså 1000 kronor.

Sen flytt. Och julmat. Och nyår. Etc etc etc...

 

Lillans klappar är typ klara, och det blev ju inte 100 kronor om man säger så.

 

Mycket måsten det har blivit.

Jag har varken strykt gardiner eller hämtat upp jul saker ifrån källaren.

Jag håller på att göra avvänjnings kur mot choklad, så ischokladen går ju bort.

Iallafall dagarna innan jul...



Och vad en själv ska "önska" sig? Det bliett nytt inlägg någon gång när jag vet... 

Resa till varmt land kanske?

Lite äldre bild på vovven, men uefär så här känner jag att jag vill göra under julhelgen!



Kommentarer
sandra nensen

tråkigt de där med julklappar, visst 100 kr är inte mycket men 100 kr till många blir mycket och man är inte gjord av pengar, de är ju knappt att de går ihop i slutet av månaden annars. usch synd att allt har blivit så.. dyrast är bäst och det är tydligen inte tanken som räknas längre.

2010-12-04 @ 20:47:37
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Michaela

Åh det är inte bara jag alltså !! Vad ska vi göra, strejka=)?



Nej jag vet inte hur man ska få upp julkänslan, det mesta är redan pyntat.. men känns inge vidare ändå, och julklapparna känns bara som ett enda stort MÅSTE :( orkar inte ut bland alla hysteriska människor o leta heller, suck!!

2010-12-04 @ 23:23:23
URL: http://mixiz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0