Sjuk

Igår var förjävlig. Vaknade med att det rev i halsen.
Klarade mig igenom hela skol dagen, men började gå utför på slutet.
På tåget somnade jag..
Kom hem. Åt några mackor för att få upp energin. La mig bara för att vila.
Dottern tittar på fil och sambon spelar tv spel. Jag ger upp med ljudet och går in och lägger mig i dotterns lilla säng.
Den är 160 lång och jag är 158, så det borde ju inte vara några problem, men  det är det.
Jag är van att röra mig som jag vill.

Min familj kom in och väckte mig då lillan ville ha tillbaka sin säng.
Jag gick som en levande död.
Varenda muskel gjorde ont! Drog av mig tröjan och- aj aj aj..

Natten var inte heller så trevlig.
Vi har en höj och sänkbar säng i huvud och fot ände- men jag hittade inte kontrollen!
Var hemma idag.
Surt, då jag sett fram emot hälsopedagogiken!!
Ironiskt!

Lillan var också hemma, och de snälla arbetarna som jobbar i lägenheten under lät bli att borra.
Jag la dit en lapp igår morse om att de "
gärna fick vänta så länge som möjligt med att borra- då våran 2 åriga dotter är sjuk och är rädd är ljudet"

Inte så lätt att förklara varför det låter..
Och de gjorde det! och idag med.

Gick ut med henne med pulkan som vi hämtade upp från förrådet igår, och mötte barnvakten.
Sen släpade jag mig upp igen och försöker må bättre.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0