Jag blev gul

Hur kunde jag bli gul? Lite gul antog jag att jag skulle bli men detta..
Denna bild motsvarar inte jätte bra verkligheten så färgen var mycket djupare i nyanserna.
Har blivit mycket mörkare på ögonlocken nu, men det har lagt sig så bra, nästan som en ögonskugga och märks tydligast om man studerar dem när jag har halvstängda eller stängda ögon.

Idag tas stygnen bort förhoppningsvis.

I onsdags, dagen innan operation så tränade jag ju som jag tidigare nämnt.
Det tog mer än vad jag trodde, och jag la mig stelt på operationsbordet och tänkte att det där med träningsvärk är allt en bra onödig grej att dra på sig just då.

Operationen tog en timme, och en upplevelse jag inte gärna gör om.
Efter så plåstrades jag hårt om. Tejpen gick från halsen upp till hårfästet.
Ja, några hårstrån låg emellan, och ja- det gjorde riktigt ont att ta bort tejpen pga det.
De tejpade hårt för att den lyfta huden som inte var tillbaka sydd skulle tryckas ihop och därmed läka bättre utan fickor där det kan samlas vätskor. De tejpade mitt ögat så att det inte gick och öppna helt, och ögat var irriterat så jag fick torka små tårar hela tiden.

För att göra det hela extra ironiskt så fick jag för ovanlighetens skull en finne.
Väldigt sällan jag får riktiga finnar, och denna plaserade sig på sidan av överläppen precis på läpplinjen.
Svullnad och en kraftig rodnad var ett faktum.

Så denne helg har jag nog sett ut som jag misshandlats eller varit i en olycka.
Svårt att röra mig, omplåstrad, en färgrann ordentlig ögontira samt stygn. Och för att avsluta det hela en spräckt läpp...


Kommentarer
Bells

Hey! Snyggt! Ser ut som att du varit med i ett riktigt slagsmål!

2011-05-05 @ 10:44:02
URL: http://rainbowlollypop.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0