Söndag

 

Idag har sambon varit iväg och utbildat nya domare. Så datorn har varit och sett sig om lite.
Vi resterande tre familjemedlemmar har varit på en promenad i dimman, på besök hos svärfarmor.
Där ville hon vara kvar, och så fick det bli.

Gick hem för att göra lite nytta. Skulle laga mat, men då saknades buljong.
Tänkte att jag gör rabarberpaj, finns nu riktiga rabarber att köpa i Välsviken!
Men då hade jag inget smör. Tänkte då baka bröd- men hade då inga oliver.

Småsurade och gick och la mig för att titta på tv. Som inte visade något roligt.

Möblerade om igen. Satte upp min renoverade spegel i hallen.

N ringde vid 19, och lillan var så pigg så vi åkte till Maxi.
Var jätte lugnt och lillan charmade till sig en fotboll av sin toffelpappa.
Så gick de och spelade fotboll inne i affären. Jag gick före och låtsades att jag inte kände dem.
Misslyckades nog då de skrek -Mamma- Älskling samt det faktum att jag gick med en kundvagn med bilfront.
N hittade ett tvspel, så nu kan han inte gnälla då jag tänkte göra en rajd efter jeansleggings imorgon.

Hittade barnböcker, som just nu kostar 19 kronor styck, så tips där, ni med barn.
Roliga titlar. Traktor terror och Mjölkmysteriet. Visst låter det nästan lite läskigt?

Nu är maten lagad, befinner sig i min mage samt matlåda.
Pajen tog jag nyss ur, och ska avnjutas med vaniljglass- eller vaniljsås. Har inte bestämt mig än.
Ordningen återställd.
N ville se en film, men får se vad det blir med det. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0