Deja vu



Om typ en halvtimme så åker jag iväg till jobbet. Känns som jag alltid är iväg på något. Går om sambon jämt. Idag är han iväg på möte med fotbollen. Lillan och hunden har gått iväg med lillans farfar. Så dem ser jag inte förens imorgon igen. Och imorgon ska vi åka många mil på släktbesök.

 

Verkar som det kommer snö snart. Första snön kom ju som ett tunt pudrat florsocker. Sen skulle det ju varit snöstorm häromdagen, men det började i regn, snöblandat och sedan slutade det i snö. Som sedan blev slask. Som sen regnade bort. Blev faktiskt glad av att det regnade. Hade ju inte varit så kul om slasken frös på. Men nu verkar det vara hyfsat torrt på marken så det gör ingenting.

 

Känns som allt händer i deja vu. Samma rutiner - dusch, naglar, smink etc. Komma till jobbet, byta om, stämpla in, förbereda. Det är gästerna som gör att dagarna inte faller in i varandra. Olika människor ger olika utmaningar. Lite trött på att det är i princip samma skämt som dras. Som de tycker är jätte roliga. ”Jag kanske ska hjälpa till och göra kaffet?” Säger någon så idag så kommer jag peka ut raka vägen till kaffekokaren åt dem och säga ”Jamen visst vad bra”. Igår hade jag och två till 104 gäster. 8 bord. Varje person tyckte sig ha rätt till personlig butler.

 

Nej, humöret brukar bli bättre väl på plats. Nu såhär innan man åker känner man sig mest trött. Tur att hyacinterna doftar så gott så man blir på glatt humör av det. Vad gör ni idag?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0