Meny?



Funderar fortfarande på vad vi ska ha och äta imorgon.
Lutar på en härlig sockerärtssoppa som jag lärt mig på en mycket fin restaurang som förrätt. Eller som "starters" som det numera heter. Oxfilé (eller en annan köttbit, dock ej gris då ena som ska äta är muslim) och kanske ugnsrostade rotsaker och frukt. Håller just nu på med hemmagjort smör som ska bli ett vitlöks och ört smör, orkar jag senare ska jag göra en rödvinssås. Och så bearnaisesås till detta så har man lite att välja på.


Efterrätt har jag nu gjort jordgubbsglass som står i frysen
och en jordgubbssirap som man kan ringla över. Får se hur lösningen blir med bilfärden dit vi ska. Marängerna står i ugnen just nu. Eller så gör jag något chokladmoussetårteaktigt .. Jag bara lagar på måfå nu, mycket "ifall". Dock kan jag inte ge mig ut och handla idag, sambon är och dömer och min kropp skulle inte orka med en busstur.

Vad ska ni äta?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0