Skinkpaj i ny tappning



Ibland finns inte alla ingredienser hemma, och ibland har man mer än övrigt. Ibland får man bara blanda de båda delarna. Med en gnutta fantasi. Gjorde en skinkpaj, fast med 100 gram västerbottenost istället för en mild hushållsost. En kvarts gullök.

För något år sedan provade jag broccoli för första gången. Konstigt egentligen, men det var något som aldrig fanns hemma, och alla sa att det var så äckligt, så varför bemöda sig? Men provade hur som helst, och jag gillade det. Hade i lite broccoli med och skivad tomat. Det var som en helt ny paj!


Experimentera lönar sig. Gott och matigt blev det. Serverade med sallad, tips är att skiva ned lite rädisor! Var så hungrig att jag inte bemödade mig med fler ansträngningar att fota lite bättre.



Kommentarer
L

Broccoli är ju riktigt gott!

2011-07-20 @ 17:27:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0