Jag är i himlen, nej, på IKEA...



Titta, vilken kul bild jag hittade här. Orginalsidan handlar om hur man gör om IKEA möbler. Kika in och få lite inspiration! Apropå IKEA, gissa vad jag gjorde i förrgår?

Ja, just det! Jag var till IKEA igen. Och gissa varför?! Dagen innan kom N fram och kramade mig och var jätte gosig. Och frågade:

N - Ska vi göra något särskilt imorgon?
Jag - Nej, inget vad jag vet, vadå då?
N - Jag tänkte om vi skulle åka till IKEA...
Jag - Eh, vaaa ???

Jag trodde först att han ville ha något där. Men nej. Jag undrade vad han ville ha i utbyte. Ingenting. Jag undrade om han var otrogen-och-tänkte-flytta-men-ville-att-vi-skulle-ha-de-möbler-vi-ville-ha som någon sorts kompensation. Men nej, inte det heller tydligen. Jag var väldigt skeptisk, till och med väl på IKEA. Jag testade honom några gånger.

Jag - Ska vi köpa det här? 
N - Om du vill.
Jag- Vad-i-hel.....

Det hela resulterade i ett nytt skrivbord, två bokhyllor, två lampor, en filt, ljusstakar etc. Två vagnar drog vi på. Jag trodde nästan att han skulle lura mig vid kassan. Men nej, han betalade allt. Jag trodde nästan att jag skulle få bära upp allt själv. Men nej, det gjorde vi tillsammans. Skruvade ihop allt gjorde jag själv, allt på samma kväll. Lite muskelstyrka fick N bidra med. Istället för att klippa ihop och visa vad som köptes så tyckte jag bilden passade så bra med att referera till skrivbordsanvisningarna!

ör att ni verkligen ska förstå så är saken den att han hatar IKEA. Alltså ett riktigt hat. Avsky. Alla starka ord med aggression. Och så kommer han och föreslår att vi ska åka dit. Bara sådär. På en lördag. Utan avsikter. På över de 5 år vi bott tillsammans har han aldrig frivilligt åkt till IKEA, om ens föreslagit det. Han gnällde inte en enda gång. Jag fick ta precis allt jag ville ha.

Min värld är rubbad. Allt jag tidigare har trott på stämmer inte. Är vatten vått? Är choklad verkligen gott? Går solen upp? Vem är min blivande make egentligen?




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0