Sjuker


Jag har varit hemma i två dagar nu.
Är inte det minsta road. Någon gång under de sista dagarna blev jag smittad av världens dunder förkylning, och att jag nu varit ordentligt snuvig, nyser i tid och otid samt hes ett faktum. Just nu är det bättre. Inte så kul att vara sjuk de sista dagarna på min utbildning. Men vad gör man? Jag är en sådan person som faktiskt stannar- som sig bör- när man är sjuk, för att inte smitta andra. Snällt eller hur? För hur irriterande är det inte när någon kommer med snuva och hostar rätt ut när man är på jobb/ skola Förbättras ju inte med att jag inte orkat göra något vettigt alls...

Fick en smärre värmechock när jag gick ut vid halv tre när jag skulle hämta lillan på dagis. När jag gick på morgonen var det ju inte så varmt- det var ju tidigt. Men jag gick ut i jeans, t shirt, tröja och en vindjacka. Typ som jag hade igår samt att jag frusit under dagen hemma då jag såpass att jag fick ligga under täcket.
Var bara att ta av sig och sen gå hem för att byta om och hämta ut mellan målet till lillan.

Vi gick bort och plockade hem lite syrener. Älskar doften! Just detta träd var nära på överblomning tyvärr... Men nu fyller doften köket blandat med pajen jag just tog ut ur ugnen. Blommorna vinner nog. Håller på att bli bättre, då jag faktiskt känner dofter nu. Ska försöka äta lite och hoppas på att känna smak. Och tvätta lite. Energinivån är ju inte på topp direkt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0