Aldrig någonsin



Något jag med handen på hjärtat kan säga att jag aldrig någonsin varit med om hände precis.
Det ringde på ordentligt på ytterdörren. Notera att det inte var porttelefon och det faktum att vi precis ätit mat, så det var någon som redan var insläppt i gången och alltså inte pizzabudet.
Utanför står en blond tjej som jag aldrig sett förr, och i trappan ovanför står det 4-5 tjejer som fnittar hysteriskt.


”- Hej, jag undrar om ni har några kondomer som vi kan få?”


Tillägg till detta är att hon inte såg ut att vara, eller i alla fall vara på gränsen till, att vara byxmyndig.  Jag blev så paff att jag inte fick fram något. Jag tittade upp och ned på henne som för att se om hon faktiskt står där, och upp på tjej kompisarna.


”- Eh, nej…”



Nu i efterhand, som alltid, kom jag på en rad olika saker med vad jag skulle sagt.
Först något vuxet i stil som att fråga hur gamla de var och vad de egentligen skulle med dem till och föreläsa moraliskt om varför man bör tänka en gång extra när man är så ung när det gäller blommor och bin. Speciellt då det verkar vara föräldrafritt ovanför oss med döma på skriken, stampandet och musikvolymen.


Det andra är att ge en kort applåd med att de hade mod till att gå och fråga då man faktiskt ska skydda sig. Samtidigt som jag skulle påpekat de barnvagnar samt barncykel som står vid porten är resultatet av sex, som faktiskt kan hända med eller utan skydd.


Fast roligast skulle vara att säga:


”- Xtra large, räfflade eller med smak? Vilken smak i så fall? Vi har nog kvar några föresten som lyser i mörkret…”


Men då hon inte så något specifikt antal, skulle man sagt:


”- Vet ni vad kondomer kostar egentligen?!”




Kommentarer
sofie

hahaha, kul! :P

2011-05-07 @ 12:13:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0