Fars dag!

Himmel vad svårt det varit att hitta något speciellt till min sambo! Ville ju hitta något som han faktiskt inte har något av eller behöver nytt eller så. Har varit förkyld en längre tid så parfymer har ju gått bort att gå att sniffa på då jag ändå inte kände något. Han ren rakar sig inte, för min skull då jag gillar skägg... Så ingenting med sådant typ som raklödder, hyvlar, borstar eller after shave etc. Han har jätte kort hår på huvudet så inget vax eller andra styling produkter. Han hatar allt som har med hudvård att göra, så han ville inte ha något sådant. Alltså hela sortimentet i de flesta kosmetikaffärer går bort.

Han köpte själv den jackan som jag tänkt på dagarna innan när jag var på möhippan. Smycken har han, klockor likaså. Massor av saker kom i tankar men avfärdades typ lika fort. Jag ville ju ha något mer speciellt, skjortor har han massor och de slipsar han köpte för bra länge sedan har inte ens kommit ur förpackningen. Inredning tycker han är fint, men inte att få eller inköpa själv. Det ska typ finnas där när han kommer hem...

Förstår ni vad jag hade att gå på? Gått i timmar i affärer, men icke. Men nu, idag, så fick det minsann bli en parfym ändå. En jag varit nära att köpa tidigare men då åkte ju hunden till veterinären så det blev en snabbt avsmalnad presentbudget då. Också en deo i samma märke. Köpte även ett par varmfodrade skinnhandskar. Han har faktiskt nämnt att han ville ha ett par. Så var gång han känner parfymdoften så kommer han tänka på mig och när han skrapar bilen också. Och så kanske jag får tillbaka mina stickade vantar som han så fint lånat utan att fråga…


Vi var ju bortbjudna på middag, så jag lagade inget speciellt till honom. Hur firade ni fars dag? Och varför? Jag firade enbart min sambo, för han är en sådan fantastisk pappa till vår dotter! Även om vi skulle göra slut tror jag faktiskt att jag skulle fortsätta ge honom en genomtänkt gåva som uppskattning, om nu inga dramatiska personlighetsändringar görs. Kan faktiskt bli tårögd och rörd varje dag då jag ser far och dotter leka, busa, gosa eller läsa godnattsagan. Också de vardagliga sakerna som att göra rent vällningflaskan, klä på ytterkläderna på henne och borsta tänderna på henne. Det är skönt att ha en sådan person i sitt liv, speciellt den som man delar sitt barn med. Det är en trygghet och en oerhörd ynnest. I vått och torrt. Någon som finns där och älskar henne även om jag nu inte skulle vara med.


En sådan person, som även gör så ofantligt mycket mer är värd att firas lite extra!
Det behöver inte bara vara materiella gåvor som ges heller, men bara att man visar att en person är speciell! Smög ned en liten handskriven lapp där det stod hur mycket jag älskar honom och lyckönskade hans dag bland pappren i mappen han hade med sig i till Stockholm igår. När han kom hem så berättade han hur glad han blev, så enkla medel fungerar också.

Nu behöver det ju inte bara vara ens egne far, som här inte är fallet. Och man ska ju komma ihåg att visa uppskattning av andra speciella i sin närvaro också, men just idag är det ju fars dag.



Kommentarer
L

Vanligtvis brukar vi inte fira fars dag. Men ibland gör vi det.



I N's släkt är det mer vanligt. Då är det fika, tårta och kaffe, som gäller. Så brukar vi ha köpt något roligt. I min släkt, firar vi inte. Fast jag brukar köpa småsaker som förra året fick han en tablettask som det står "världens bästa pappa" på. I söndags fick han en bok i en serie som han läser och vi var där och blev bjudna på mat.



2011-11-15 @ 20:25:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0