Inte som man tänker sig

Det där med att vara förälder är inte alltid guld och gröna skogar. Ibland är det grått och regnigt i den där skogen... Igår var jätte bra, fram till kvällen. Blev lite senare än vanligt för lillan, då vi var i källaren. Hon började klaga på att hon hade ont i halsen, och väl i säng var det mycket gråt. När klockan var efter 23 var gnället fortfarande igång men smärtan hade satt sig i munnen. Hon var lite svullen om kinderna, och vi tittade upp allt från påssjukan och halsmandlarna på nätet bara för att få någon klarhet. Misstänkte att det var tänderna dock.

Satt uppe och tittade på Barbie som Tummelisa, men hon pep hela tiden. Sen plötsligt somnade hon efter 00.30 då vi gett henne Alvedon. Hon vaknade flera gånger under natten med samma ljudnivå och vid 5-6 på morgonen fick hon en till Alvedon. Hon fick vara hemma från dagis, och vaknade strax innan 9. Hur pigg som helst och symptomfri. Jag kände mig som sju svåra år, och sambon gick också omkring på jobbet idag jätte trött.

Idag skulle ju vara min sista helt lediga dag innan söndag, och jag hade tänkt göra både det ena och andra efter en sovmorgon. Hela dagen har ögonen känts tunga. Igår hade jag och sambon mysa med lite god mat, en fin köttbit tillsammans med ugnspotatis, bearnaise sås, vitlökssmör och sallad samtidigt som vi skulle se en film. Men icke det heller, båda slängde mer i sig maten på varsitt håll i omgångar, det var ju ingen matro om man säger så.

Nu somnade hon på bröstet på sambon då de satt i soffan redan vid 19. Bara in och borsta tänderna och lägga henne i sängen. Men som alltid, vaknar hon till, och man måste då läsa minst en varsin godnattsaga. Men nu är det helt tyst från hennes sovrum. Men vi vuxna lär följa hennes exempel snart misstänker jag, och det är inte tal om någon mysmat. Ingen orkar laga.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0