Onsdagshändelser

Lite av dagen då. Oj, vad svårt det var att komma upp imorse. Men lämnade av lillan på dagis, gick hem och åt frukost och gjorde mig i ordning och sedan åkte in till stan. Efter mitt möte mötte jag upp N så vi gick iväg och lunchade tillsammans. Jag älskar våra luncher! Tyvärr är ju de i regel bara någon timme, men jag njuter varje minut.

Efter så spatserade jag runt i stadens utbud av affärer. Försökte även mig på att få ut mer medicin på apoteket, men icke. Läkaren hade inte, trots att det var sagt att jag skulle kunna hämta ut två gånger samt att hon skulle lägga in ett nytt recept, lagt in något! Apoteket tog mitt nummer så de kunde ringa när det kom in, men fick ett sms därifrån innan 18 där det stod att det inte inkommit. Jätte tack, doktorn! Med tanke på att jag ett par timmar tidigare berättat över telefon att jag ville ha en förnyelse. Har typ två dagars medicin kvar så jag klarar mig ett par dagar. Viktigast är ju på fredag då det är jobb med flera hundra gäster...

Lyckades hitta en svart skjorta som inte gör att jag ser ut som en pinuppa. Applåd för mig! Dock är den något lång men det går väl att vika upp på något vis. Annars så har jag tvättat lillans nya gardiner, frågade henne för några dagar sedan om hon ville ha några julgardiner. Själv tänkte jag på några röda med typ tomtar på men hon tvärvägrade.

Rosa gardiner skulle de vara! Hur jul är det? Men lyckades hitta riktigt riktigt snygga mörk rosa gardiner som nu satts upp. Så jag är jätte nöjd med min lösning, känns som våra önskningar möttes i mitten.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0