Helgen



Igår blev ju inte direkt som jag tänkt mig.
Lillan tvärslocknade när N var borta, och fortsatte sova så han fick minsann både hämta hem hund och handla hem mat själv. Hon vaknade en kort stund innan han kom hem. Väl hemma så började jag med grönsakerna och han steka hamburgare så maten hamnade fort på soffbordet samtidigt som vi tittade på en av de nya Nicke Nyfiken filmerna. Men ingen eftermiddagslur för mig med andra ord.

Idag hade vi tänkt, att det skulle vara en riktig mamma- pappa- barn dag, med inriktning barn. Hade några val, som att åka till badhuset eller leklandet. Men personligen så anser jag att blödande kvinnor kan hålla sig borta från allmänna pooler, så vi fick tänka om. Och leklandet var jag alldeles för slut i kroppen för, för att orka med. Så lillan fick välja. Vi åkte till en leksaksaffär och var där i en halv evighet kändes det som. Alla ungar som panikskrek mamma och pappa, över alla saker de skulle ha.

Lillan ville mest att vi skulle komma och titta på saker. Nu så här i efterhand så skulle det blivit billigare att ta både badhus och lekland tror jag. I bilen hem så tyckte lillan att vi skulle åka till sjukhuset och äta pizza. Pizzerian bredvid sjukhuset, Kvarnen, är riktigt trevliga med barn och lillan brukar få hänga över kanten och titta på.

Nu är den lilla hos svärfarmor, där hon ska sova i natt. N kom just hem och det var visst fotboll på datorn. Nedrans canal +. Funderar på om det ska bli bio ikväll. Eller en tidig kväll under täcket.



Kommentarer
L

Vi åt också hemmagjorda hamburgare. Skulle ätit dem igår men det blev idag! Det är sååå sjukt stor skillnad mot äckliga bk eller mcdonaldsburgare!

2011-10-23 @ 18:15:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0