Så typiskt, näsblod!

Tänkte precis njuta utav en nybryggd kopp te och underbara nygjorda ostsmörgåsar. Och då började jag blöda näsblod al’a Niagarafall. Bara sådär. Och blodade ned min smörgås som jag hann få ett bett ifrån. Många papperstuss byten senare så kunde jag sätta mig ned igen för att äta igen. Då var teet inte särskilt varmt. 

Alltid vänster näsborre, ända sedan jag var liten. Och det kan komma bara sådär. På en buss i Polen, andades jag för hårt, och den stora bussen fick stanna vid sidan av vägen. Detta var precis innan lunch så alla andra i bussen beklagade sig över att "dö av hunger". Själv höll jag på att svimma då det aldrig slutade. När jag åkte buss ned till Skåne så började det, i floder, och busschauffören hade inte samma taktkänsla och inte hade han toalettpapper heller på toaletten sen många tiotals mil tillbaka, trots en mycket full lastad buss. Fick blöda i en sådan där genomskinlig plastpåse man köper frukt i. När vi väl var framme så offrade sambon en av hans nya strumpor som han packat ned i den stora väskan som legat i bagageutrymmet. Våra andra servetter hade ju gått åt till toalettbesöken.

Blödde en gång i flera timmar, innan den muntliga delen av det engelska nationella provet. Var så groggy så jag fick göra om det. En gång mulade/ trynade eller vad man nu kallar det en kille mig i ansiktet med snö, inte särskilt hårt dock. Men blodet flödade. Oj, vad dåligt samvete han hade. Och det fick han gott ha! Själv fick jag sitta på hela resan på skolbussen hem med en toalettrulle upptryckt i ansiktet. Värst vad många busshistorier det blev.

Har alltid haft lågt blodvärde och ätit järntillskott sen jag var liten. Får bara lämna blod utan bara plasma. Många läkare har bara genom att titta på min hy och se att jag är "så vit" under. Konstigt det där. Har varit in på sjukhuset och "fixat" näsan två gånger, men det hjälper bara en period. Det jobbiga är att så fort det väl börjar så kan det komma tillbaka flera gånger på några dagar. Och jag blir jämt helt slut.

Kände att jag inte hade en passande bild till detta. Det är ni nog glada för.



Kommentarer
hgh

hahhaha

2011-10-10 @ 16:56:48
sandra nensen

Jobbigt.

Hade skit mycket näsblod ett tag och kom från ingenstans och kunde hålla på super länge.

2011-10-10 @ 21:09:36
URL: http://sandranensen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0