För ett år sedan:



Bra att ha en bilddagbok. Då kan man kolla vad man gjorde ett år tidigare. Själv ordnade jag en inspark för de nya eleverna som börjat på min skola. Dagen började sådär med att mitt respass, nycklar, plånbok och ingen mobiltelefon. De var inlåsta i en klasskamrats bilbagage. Hon stängde även in sina tillhörigheter där, inklusive själva bilnycklarna. Och extra paret var bra högt upp bland Sveriges landskap.

Men, vi fick som tur var tag i min kära sambo och vi tog en av våra bilar. Missade halva dagen i skolan, men vi ville ju inte missa insparken. Var förövrigt som att agera lekledare åt småbarn. Lånade även ut min kamera, för att jag själv ville vara med på några kort. Jag var med på ca 5 bilder, medans andra var med på x antal mer kort. Så jag lärde mig två saker. Vuxna kan inte kallas vuxna när de har för mycket alkohol i sig. Det andra var att inte låna ut kameran och att inte ens ta en bild på vissa som var med. Visst, nu ska jag inte dra alla som var där över en kam, det finns allt stjärnor.

Men men. Lite tråkiga lärdomar där, men sådant är livet. Längre hår hade jag där och åtskilliga nyanser ljusare. Lite skönt att veta att man är mycket lyckligare och i bättre umgänge i dagsläget.

 



Kommentarer
sandra nensen

som vanligt är du sjukt snygg!!

2011-09-09 @ 22:14:19
URL: http://sandranensen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0