Gudmor avslöjar



Pratade förut idag med min dotters gudmor. Vi träffas inte så ofta, men hon är ändå den man kan sitta och berätta allt för! Och nu berättade hon att hon träffat en ny kille. För ett tag sen var hon ihop med en kille, som jag inte gillade alls då jag tyckte hon förändrades när vi träffades. Sen gjorde han slut på allra märkligaste vis när hon var och hälsa på. Efter mycket tid och bearbetning insåg även min kära vän att han faktiskt förändrat henne. Till någon hon inte var och inte heller tyckte om.

Men denna killa, hon lät så annorlunda när hon berättade om honom. Inte alls som när hon beskrev sitt ex. Att han var glad, älskar att dansa, att diskutera och att de var lika på många plan. Han gjorde henne glad helt enkelt. Det enda jag har problem med är att han är från Bangladesh. Och varför? Jag blev livrädd att hon en dag ska följa med honom och bosätta sig där. En helt självisk tanke alltså. Var även sorgligt omedveten om vart landet faktiskt låg. Så jag googlade. Ja, ni ser ju bilden (som jag för övrigt hoppas visa rätt). Så långt kan hon ju alltså inte flytta.

Hon har liksom flyttat runt överallt, Örebro till Blekinge och nu bor hon sedan några år i Umeå. Jag arbetar desperat på att hon ska flytta till Karlstad. Och så kommer han in och förstör. Ja, jag kanske skämtar. Lite. Kanske. Men detta är allvar för mig. Visst, vore kul och hälsa på där en gång i framtiden kanske, men nej tack ändå. Hon kan stanna inom Comviq kompis avstånd. Hon kan i alla fall befinna sig i mittbältet av Sverige. Men vi får se hur det går. Jag ska försöka charma killen när de kommer till jul, så jag har ca 13 veckor på mig att tänka ut min mästerplan, och få honom att inse varför de ska bosätta sig här trakten. För hennes (läs mitt) eget bästa alltså. Och så har hon ju sin plikt som gudmor...

Men ändå, lyckönskningar till er... Men bara om ni stannar i Sverige...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0