Samtal i natten med en främmande man...

Klockan 01.23  natten till idag ringde min mobil. Den som ringde var en främmande man som undrade om jag hade sålt min skinnjacka...  Jag fattade inte vad han pratade om först men sen föll polletten ned. För ett bra tag sedan så skrev jag i stundens ingivelse en liten lapp på ICA Maxi om att jag ville sälja min skinnjacka. Och de lapparna sitter ju i regel uppe max en vecka, och sedan jag glömde helt av det. Tills nu, denna mannen har alltså sparat min lapp i månader och väljer att ringa mitt i natten för att fråga om den fanns kvar? Jag frågade något i stil med "Hur full är du?" och hans svar var "Ganska". Jag nämnde att jackan var i dam modell, och då berättade han att hans flickvän var arg på honom - väldigt arg - och att han tänkte att hon kanske skulle bli glad om han köpte en skinnjacka till henne...
 
Så började han fråga ut mig om jackan var fin, varför jag ville sälja etc. Ingen diskussion som jag vill dra precis då direkt. Jag tröttnade och sa att om han verkligen vill ha jackan så får han ringa på dagtid. Liten vaknade också så jag la bara på. Var så trött. Men kunde jag somna? Nepp. Jag försökte stilla min nyfikenhet med att söka på numret, som gick till en man som bodde någostans i Uppsala trakten.
 
Han har inte ringt något mer... Jag har till och med kikat i telefolistan för att se att jag verkligen inte hade drömt... Jag undrar vad han tänkte på egentligen? Ytterligare ett skäl till varför man inte ska dricka alkohol...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0