Emmaljunga Smart Duo Combi med tillbehör




Nu är det bestämt! Efter ett tags letande har det nu slagits fast vilken barnvagn vi ska ha. Blev en Emmaljunga! Vi var till Babyproffsen i torsdags. Så denna barnvagn som ni ser på bilden fick det bli. Stor och rymlig hårdlift första tiden och sedan byter man när barnet bli äldre. Fick nästan som jag ville: stor, stabil, rejäl broms, hård korg under och med fyra stora raka hjul! Fick dock ge mig på en punkt, då det bara fanns med luftdäck - annars behövde man byta bromsen. Stort plus med att korgen under inte är i tyg, som vi haft på våra två senaste sulkys- de går sönder rätt lätt, och har man tungt i - typ en kasse med matvaror så kan det släpa i marken! Och säkerhetsnoja som jag har så är jag löjlig nöjd över de insydda reflexerna!

Och så blev det en quadrolift, som är smidigare ifall bebisen sover - så man bara kan lyfta upp allt utan att väcka honom. Blev även lite annat, som en matchande skötväska och så en ståbräda! Vet dock inte om den är som på bilden, då jag inte tittade ordentligt, men det var mest att visa de som inte vet vad en ståbräda är. Som alla nya moderna vagnar så kan man ändra på handtaget. Praktiskt när man åker buss, men lillan är jätteglad att kunna få köra lillebror! Helst hade hon velat ha en rosa barnvagn, men vi fick mötas på vägen så det får bli rosa filtar i istället.

Det som är bra med Babyproffsen, säkert hos andra med, är att man lämna handpenning (även betala) på vagnen, så hämtar man den när det närmar sig. Skönt att slippa ha den i hemmet eller i källaren - och de risker som är med sistnämnda. Också om det, peppar peppar, skulle hända något så har man inte köpt vagnen. 






Kommentarer
Johanna

Jag kollar lite på begagnade just nu men jag är inne på en City Cross :-).



Tråkigt det där! Men jag har lärt mig med tiden vilka man kan räkna med och inte. Lite tufft och trist att inse men ibland är det bättre så.. Försöker inte ha överdriven kontakt och då brukar det gå bättre när det väl gäller att ses. Det fungerar för mig ivf..

2012-02-06 @ 15:28:53
URL: http://passionforpoison.blogg.se/
Zarah

Köpbarnvagn har förlossningsgaranti, dör barnet i magen eller under förlossningen får man lämna tillbaka vagnen med alla pengar tillbaka.

2012-02-14 @ 12:06:12
URL: http://fluflu.blogg.se/
Lilli- I väntan på telning nr 2

Sv Zarah: Aha, det hade jag inte en aning om. Men det är ju bra att veta!

2012-02-14 @ 12:11:14
URL: http://curiousme.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0