Aj, mitt stackars huvud

Ingen bra dag idag. Huvudvärken kom igår och vägrade ge sig. Vaknade flera gånger i natt och den fanns kvar, i värre styrka. Fick väcka N vid ett tillfälle för att massera nacken, det hjälper ibland om det är någon nerv. Men nej. Den ökade. N fick ta lillan till dagis och jag kurade ihop i sovrummet. Får ju inte ta annat än alvedon, så migränmedicinen är bara att glömma. Försökte isolera sovrummet med en filt över fönstret.

Då börjar grannen spela musik precis ovanför. Med mycket elaka och hatiska tankar i mitt onda huvud släpade jag mig och mina kuddar oss till soffan i vardagsrummet. Inte alls lika bekväm som sängen, och då under dessa grövre huvudvärksattacker spelar sådant väldigt stor roll. Men bättre det än dunk-dunk-dunk... Drog igen vid fönstren och lyckades sova en stund. Vaknade av att det var strålande sol! Hu, så hemskt!

Att jag i min klass 2 migrän (självsatt system för att förklara för omgivningen hur jag mår- får ta det senare) är mycket ljud och speciellt ljuskänslig. Fönstren är fortfarande fördragna och jag sitter i mörka solglasögon inomhus.  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0