Första hel natten på 2012

Hu, det var ingen härlig natt... Kunde aldrig somna igår. Gick in i badrummet och kräktes och senare så fick jag väldigt ont. Kändes som värkar. Låg inne på badrumsgolvet och skakade så illa att jag idag har träningsvärk i armarna. Ont i tandkött och käke då man biter ihop under krampanfallen. Även tårna var helt slut då de också drar ihop sig och för att inte tala om att det känns i handflatorna där naglarna grävt sig in. Och det fungerar inte särskilt bra att profylaxandas när man är förkyld! Somnade först efter att sambon gått till dagis med lillan. Den mannen är värd sin vikt i diamanter! Han kom med vatten, hårsnodd och en kudde så att inte huvudet skulle slå i golvet under kramperna. Höll om mig under kvarstående natten, pratade, trots min odör av spya och tuggummi.

Lillan vaknade tyvärr, så han fick gå till henne med. Lilla stackaren. När jag kom in i sängen igen så undrade hon om "bebisen hoppar väldigt mycket i magen?" Men hon somnade fort om.

Är nu såpass långt i graviditeten att barnet klarar sig utanför magen, om det ska vara till någon tröst om det fortsätter, men det medför ju ändå så mycket risker. Nej, den lille får allt ta och hålla sig kvar där inne. Ringde sambon när jag vaknade förut för att uppdatera läget lite. Har små kramper nu, men inte så att lösa kroppsdelar slår som i ett epilepsianfall! Han berättade att han fått reda på att sin kusin- som skulle få sitt första barn i februari nu hade fått. 7 veckor för tidigt.

Nu är jag väl uppe och fått i mig en tallrik yoghurt, än har det inte kommit upp i alla fall. Försökt få tag i min barnmorska, men hon har visst semester... Hunden har varit ute, vilket jag är löjligt nöjd över mig själv att jag klarade av. Lollo fick hålla mig sällskap över telefonen. Ska ta det fruktansvärt lugnt idag i vilket fall.



Kommentarer
Sandra Nensén

<3

2012-01-02 @ 20:54:33
URL: http://sandranensen.blogg.se/
L

usch.,.. ja han är snäll din N.

Men du, det finns fler barnmorskor!!

2012-01-03 @ 11:22:34
Lilli Nyfiken

Sv L: Jo det är han. Och visst finns det fler, men jag vill ju liksom ha allt "samlat" och inte behöva återupprepa allt

2012-01-03 @ 13:21:01
URL: http://curiousme.blogg.se/
Anna Johansson

Men de låter ju inte som någon trevlig graviditet de här, så ska de ju inte behvöa vara :( Hoppas de lugnar ner sig.

Och som svar på din kommentar så kommer jag med största sannolikhet ikväll ringa P och under samtalet fixa tvätten och diska och göra fint :) Ellerså slänger jag upp fötterna på soffbordet och käkar chips :P

2012-01-09 @ 20:20:38
URL: http://annaelisabethjohansson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0