Läkarbesöket

Var till läkaren i morse. Var väl både bra och dåligt. Eller ja. Har nu blivit diagnostiserad med mina problem med bäckenet. Det är skönt att få det bekräftat, det där knastret som kommer ibland låter allt bra läskligt men ändå inte så kul att ha det svart på vitt. Ja, ni kanske förstår. Promenaden är 2 kilometer totalt fram och tillbaka tog mig en timme att gå, som annars inte tar ens en tredjedel att gå. Jag är inte 23 år i kroppen utan snarare 93 år gammal.

De har byggt en mycket osmidig rondell precis vid övergångsstället, och när jag började gå över så var det ingen bil i sikte. När det var bara någon meter kvar så var det en bil från ingenstans och en mycket hemsk kvinna som hade den ytterst dåliga smaken att tuta på mig! Hur är man funtad då när man tutar på en fotgängare, som hon har stopp plikt för och som var där före henne? Hon körde för fort och kunde lika gärna kört på mig! Jag gick en bit till, och ser samma bil parkerad på ett ställe där man bara parkerar för att ta ut pengar snabbt. Och hon kommer ut från affären! Hon var alltså nära att köra på en människa för att hon skulle handla lite?!

Jag var så trött, upprörd och skärrad att jag var så småaktig och ropade högt att jag hoppades att hon skulle ha en riktigt dålig dag!

Nåväl, tillbaka till det jag började med. Huvudvärken finns ingenting att göra något åt tyvärr. Migränmedicinen är för stark för bebisen. Sen har det varit diverse andra saker som vi pratade om. Ska tillbaka om två veckor igen, och sedan ska jag ringa sjukhuset igen då jag nu ska ha en remiss för akupunktur för smärtan. Efter att jag kommit hem så kunde jag bara ligga ned. Jag är så trött på att vara fast i mig själv. Nu får jag koncentrera mig på att ta små korta steg när jag går och att att inte vara igång så länge.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0