Semlor



Vem har ätit sin första semla än? Vi åt både i förrgår och igår. Redan innan lussebullarna kom ut för några månader sedan ville jag ha semlor. Sambon skrattade åt mig. Bad honom köpa för några dagar sedan. Redan? undrade han då.

Vilken dag är semlans dag? Ingen aning. Gott var det i vilket fall. Godaste semlorna finns på Pekås föresten. Lagom av allt, bra smak, lagom med grädde och lagom med mandelmassa. Kan ha varit en aningens för söt för mig men så är det ju med det mesta numera i mitt tillstånd. Har provat runt på olika ställen och konditoriernas är ofta överfulla med nästan enbart grädde till ett överpris.



Kommentarer
Johanna

Jag ska också unna mig en semla men de säljs ej här i Norge så får köpa mig en i Sverige i något skede.

2012-01-20 @ 14:32:13
URL: http://passionforpoison.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0