Underbar dag

Härlig dag det blev! Sovmorgon och sedan hämtade lillan. Lämnade av vovven till svärfar en stund då han ändå skulle lägga in ett program i den nya datorn. Handlade lite "nödproviant" och sedan bar det iväg till Deje badhus. Där spenderades det flera timmar i vattnet. Lillan var så himla duktig. Hon har växt en del på bara några månader - nu kunde hon vara utan både simringen och armpuffarna. Hon har tuffat till sig en del också och klättrade runt en del och hoppade.

Nu är vi hemma sedan en stund tillbaka, och efter att lillan fått äta ordentlig mat så kollapsa vi allihop i soffan till en film. Nu ligger hon i sängen och jag tog en kraftansträngning till att få i oss lite mat. Ska strax äta lite klyftpotatis, fläskfilé och bearnaisesås samt sallad. Hade lite framförhållning och nu även gjort potatismos för imorgon. Ska hitta på något annorlunda då tänkte jag mig.

Fick en beställning av sambon till att baka bröd till på onsdag då han har hand om frukosten. Tips på några goda bröd? Ska vara enkla då det ska vara till 17 personer.



Kommentarer
Sandra Nensén

Dom här är väldigt goda tycker jag!



50g jäst

5 dl vatten

50 g margarin

1 tsk salt

1 msk socker

4 dl grahamsmjöl

7 dl vetemjöl



smält smöret, tillsätt vatten och värm till 37 grader.

Häll över den smulade jästen och rör tills de löses upp.

Tillsätt resten (vetemjölet sist)

jäs 40 min

Baka ut till 10 bullar.

jäs 20 min.

pensla med vatten och grädda ca 10 min i 225 grader



2012-01-16 @ 10:19:40
URL: http://sandranensen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0