Vecka 25



Går idag in i vecka 25! Kom på att man kanske skulle ta lite bilder. Jag ville ju göra ett bildkollage vecka från vecka, men det blev ju inte av. Ska försöka skärpa mig. Men det är så svårt att ta bra bilder själv, och sambon är ju inte hemma vardagar då det är bra ljus. Var nästan försent nu, och bilden gör faktiskt inte magen särskilt rättvis.

I morse var vi även till BM, första gången sen inskrivningen typ. När man redan gått igenom en "problemfri" graviditet och förlossning så behöver man visst inte träffas så ofta. Ska dock till läkaren nästa vecka och prata igenom vissa saker som den extrema torrheten, knastret i svanken/ svanskotan och huvudvärken samt lite annat.

Vi lyssnade på hjärtat och mätte magen. Lär bli en stor bebis igen... Och gjorde ett blodsockerprov i fingret. Har ett litet blåmärke där nu. Det har jag nog aldrig haft förr!  Senaste tiden har ju aptiten återvänt och jag har fått behålla nästan allt, och nu gått upp totalt 4 kilo!



Kommentarer
Johanna

Jag har gått upp 2 kg men ligger fortfarande 3 kg under min startvikt efter envist illamående men det grå framåt. :-) Jag har varit hos min BM var 4.e vecka men har hört att man här i Norge går oftare än i Sverige. Så har gått var 4.e vecka sedan september. ;-)



Jag går in i vecka 26 på lördag. Spännande värre! :-)



Och sen ang. "svankont" så har jag EXAKT samma sak + att det gör skitont på kvällen vid revbenen. Är som om jag har en korsett på mig och det värker något enormt. Vet ej vad det är men det hjälper ivf att vila en stund nrä det är som värst.

2012-01-12 @ 19:38:43
URL: http://passionforpoison.blogg.se/
Sandra Nensén

åh vilken stor och fin mage :)

2012-01-12 @ 19:45:27
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Johanna

Haha oj det kan vara? Men när jag var hos min BM förra torsdagen så a hon att jag var v.24 +5 vilket borde ha gjort att jag skulle ha varit i vecka 25 på lördagen? haha kanske sa hon fel för hon är nästan den enda som håller koll på veckorna. Jag glömmer ;-)..

2012-01-13 @ 08:24:27
URL: http://passionforpoison.blogg.se/
Anna Johansson

Ååh, fin mage :) Ja vill oxå ha !! :D

2012-01-16 @ 11:11:29
URL: http://annaelisabethjohansson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0