Troll Eva i Svanskog

 
Här är alltså "Troll Evas" hus, som ligger utanför Svanskog - i nedre delen av Värmland. Här driver Troll Eva sitt lilla trollmuseum, och hennes troll var bland annat förlagorna till Astrid Lindgrens rumpnissar. Ett besök kostar 25 kronor per vuxen eller 15 kronor per barn. Här har både kronprinsessan Victoria och fd. presidenten Bill Clinton varit. Men, ärligt talat hörde jag inte så mycket av alla anekdoter, då det första jag fick göra var att gå undan och mata sonen, och hon kunde visst inte vänta med att starta rundturen utan tog in de andra och visade runt.
 
Så när jag kom in så var det mest ett rum med troll i olika former och kläder, så så värst imponerande syn var det inte - inte när man inte har någon bakgrund till dem. Sen fick vi inte fotografera inne i huset av någon anledning så har inga direkta bilder att bjuda på. Lillan tyckte de var läskiga och kastade hellre boll utanför, så jag höll henne sällskap. Fick ju fotografera där.
 
 
 
Sambon med Liten på övervåningen.
 
 
Denna stod ju faktiskt utomhus...
 
 


Kommentarer
Linn

Jag slår vad om att hon skulle väntat på Kronprinsessan...

2012-07-16 @ 07:58:57
EvaAnna Schûtzer

Synd att det blev så där då. Men när det gäller att fotografera inomhus, fick ja stoppa detta, på grund av att en del tog kort å sålde sen, en del tog modeller, en del kom med jättekameror. Inte så kul. Hade du frågar å vi hade vart ensamma, så hade du säkert fått tagit en bild där barnen va med.Synd det blev så för dej, du är den första som klagat under alla mina år. några vänninor hade hittat detta och upplyste mig om det.Men kom gärna igen,ja känner nog igen dej, så kan ja berätta , men några anedokter vet ja inte om det brukar bli, Alla har vart nöjda hitills , många kommer tillbaks. Men ha det så bra, hälsa barnen. Tre skolor har redan vart här, och haft jättekul.Och flera kommer. Fina bilder du fick iallafall. Hälsa barnen. Ha en fin sommar ,

2013-04-27 @ 22:29:10
Anonym

Synd att det blev så där då. Men när det gäller att fotografera inomhus, fick ja stoppa detta, på grund av att en del tog kort å sålde sen, en del tog modeller, en del kom med jättekameror. Inte så kul. Hade du frågar å vi hade vart ensamma, så hade du säkert fått tagit en bild där barnen va med.Synd det blev så för dej, du är den första som klagat under alla mina år. några vänninor hade hittat detta och upplyste mig om det.Men kom gärna igen,ja känner nog igen dej, så kan ja berätta , men några anedokter vet ja inte om det brukar bli, Alla har vart nöjda hitills , många kommer tillbaks. Men ha det så bra, hälsa barnen. Tre skolor har redan vart här, och haft jättekul.Och flera kommer. Fina bilder du fick iallafall. Hälsa barnen. Ha en fin sommar ,

2013-04-28 @ 00:19:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0