En sockerbagare...



När jag gjorde drömtårtan i helgen så blev det två stora äggvitor över. Och skam över den som slänger när man ex kan göra maränger! Plastar man in och ställer i kylen så står de sig några dagar. För både mig och min sambo så får lillan vara med i köket närhelst hon vill. Hon får alltid vara med och laga mat eller baka när hon vill det själv! Man anpassar så klart, de jätte vassa och varma momenten sköts av oss vuxna men i princip resten kan och får hon göra och vara med på. Mat är en oerhört viktig del av vår familj, kan ha något att göra med att vi båda föräldrar är utbildade kockar? Både kreativt och gott!

När vi kom hem från kalaset så gjorde lillan och jag maränger, de går nämligen åt fort här i detta hushåll. Först bestämde hon vad jag skulle spritsa. Några S, några siffror och så ritade hon med fingrarna hur jag skulle göra. Hann väl göra totalt 10 figurer innan hon tog över spritspåsen och gjorde resten själv! Det var bara att hämta kameran och börja fota den lilla sockerbagerskan! Mammas tjej.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0