Kakor... Mer kakor!


Fick besök av en av mina bästa vänner igår, Lollo.
Vi skulle setts typ 3 gånger förra veckan, men fick skjuta på det av diverse anledningar. Första gången hade jag gjort lemon curd till fikat. Andra gången gjorde jag chokladcookies. Tredje gjorde jag ingenting då det var kvar av det andra. Men det tog ju slut, förutom några cookies. Så jag bakade kolakakor igår, som jag satte i ugnen precis när hon kom.

Blev sugen på cooikes igen, men upptäckte att jag hade för lite kakao. Så det blev annat istället. Testade att göra de klassiska hallongrottorna med jordgubbssylt istället - lillan älskar nämligen jordgubbar! Gjorde hallonsnittar istället med en del av degen. Brukar inte baka småkakor så mycket annars, jag föredrar tårtor. Funderar lite på vad man ska ha till både dop och senare bröllop, kanske är det?


Vilka är era favorit kakor?




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0