Snabbspola dagen tack...

 
Känner mig helt off idag. Igår kväll fick jag reda på att en av mina bästa vänner har det svårt nu, och idag är på sjukhus och jag har varit så orolig. Låg vaken länge inatt, grät en skvätt höll på att somna och så kom en skvätt till. Lyckades somna tillslut runt 02.30. Vaknade till sambons ettriga väckarklocka och ligger precis som jag somnade, halvt i Litens säng. Liten vaknade han med, ultrapigg. Suck! Sekunden efter att sambon tagit ut nyckeln ur låset för att ge sig av till jobbet blev det väldigt ljudligt i blöjan. Bara att stiga upp, och ha blev ju inte mindre pigg utav det. Lillan har under veckan som sjuk vaknat jätte tidigt, innan klockan till och med, och begärt uppstigning av resterande familjemedlemmar som hellre ville sova till något mer kristlig tid... Men idag sov hon minsann länge! Och med det så åkte sambon iväg, och jag fick senare klä på och utfodra frukost.
 
Ner till underbara älskade dagis -  som jag har längtat efter det. Visst älskar jag min dotter men min egentid har under den senaste veckan varit hundpromenaderna i mörkret. Underbart... Gjorde ett försök till att somna om men Liten när vi kom hem. Det grävs fortfarande utanför och jag tror de kommer åt hela huset titt som tätt då det både låter och skakar... Liten vaknar, pigg som en mört medans mamma ligger bredvid som gammelgäddan. SOV UNGE! Men nej. Sedan har en granne haft borrmaraton i timmar...
 
Försökt ringa min vän, men inget svar och det känns inge vidare. Har inte hört något alls, och det bådar inte direkt gott. Telefonen plingar till och jag springer till den. Det är kvinnan som håller i babyrytmiken, som skulle börja idag, och berättade att de saknade oss denna morgon och undrade om vi skulle komma nästa vecka... Fan... Jag ville ju så gärna gå på den. Men har varit totalt vilsen nu, och hade helt inriktat mig på att rytmiken skulle vara på torsdag! Jag ursäktade mig, och gick sedan och svor för mig själv. Kom på att vi även skulle ha BVC och läkartid till Liten samma dag som rytmiken, alltså idag, och som tur var så är det senare idag så jag ska faktiskt snart ta och kila iväg... Tur att vi inte missade den med!
 
Nu ska jag bara hitta min telefon...
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0