Vårt årsfirande blev väl... Som vilken dag som helst...

 
 
 
Mja, vårt firande av årsdagen var inte som det brukar... Vi brukar slå på ganska stort och hitta på roliga saker för att fira. Ett par år verkade det som att jycken hade tagit till vana att behöva uppsöka veterinären, men då blev det iallafall en bio. Men det går ju sådär att låna ut två barn, en är enklare... Nu, alltså igår, så slog årsdagen in på en måndag och hur kul är en måndag? Sambon slutade 17, inget dagis för Lillan så jag hade haft båda barnen själv hela dagen, och vädret var allt annat än roligt att vara ute i. Partymode! Hur som haver så har vi beställt nya möbler, så vi sa sådär snusförnuftigt att det fick bli presenten till oss båda. Hur många vuxenpoäng är det inte det liksom? Tidigare år har vi typ gett saker som bara den andre parten kan använda, jag har exempelvis gett ett par dyra klockor och parfymer till honom... Men då årsdagen låg mellan dopet och julafton så fick det helt enkelt bli... Enkelt... Det började dagen innan då jag gick ned i bilen för att hämta något. Hittar då den oinslagna kartongen med tryfflar som jag skulle fått... Kan ju erkänna att jag öppnade den dagen före också, chokladsugen som jag var... Sambon får anstränga sig lite med att gömma presenter, och inte lägga den på passagerarsätet. Jag gömde hans presenter i en påse i tvättkorgen en gång, för där tittade han aldrig! 
 
Jag och Lillan bakade under dagen desserten.  Sambon älskar kladdig kladdkaka, men han gillar inte den jag gör med lime - som jag älskar... Så jag offrade mig och skippade limen. När den var klar gick vi ut i ruskvädret och gick till affären för att handla lite middag och annat gott. Lillan vägrade gå och skulle stå på ståplattan, och på vägen dit så sa hon "Mamma, det är så kallt! Jag fryser ihjäl snart!? Eh, va? Ska och kan 4 åringar säga så? "Vart får du allt ifrån?" undrade jag. "Mitt minne..." svarade hon. Svar på tal har hon, men när har hon hört att man kan frysa ihjäl? Försökte förklara att om hon hoppade av och gick själv så skulle hon bli varmare, men det köpte hon inte alls. Latmasken! När vi kom hem så lagade jag maten. Lax i ugn som hela familjen är galen i. Planerade in det så att maten skulle vara klar ungefär när sambon skulle komma hem då han på senaste tiden varit hungrig som en varg då. Utom idag då, så han åt bara lite grann. Lillan tjurade, och vägrade först äta. Hon ville ha citron. Vi tog fram en citron, men det var fel. Det skulle minsann vara på flaska! Som vi givetvis inte hade! Hon tjöt om att mammas lax inte smakar som gammelfarmors lax, och mammas var äcklig utan citron. Fastän hon inte hade smakat! Mmm... Stämningsfull middag med andra ord.
 
Lillan deklarerade högt att "PAPPA är bäst... Lillebror är bäst... Hunden är bäst och jag är bäst! Men iiiinte mamma!"  Humörhöjning! Eller... Nej... Jag lämnade köket, orkade inte lyssna. Hon hade tagit sin andra stora portion av "mammas äckliga mat" och om nu pappa var bäst kunde han sitta där i köket. Icke-bästa-mamma fick huvudvärk och la sig på soffan... Där hon höll på att somna. Lillan kom slutligen i säng och då kom sambons första lilla present fram. Snickersglass! En interngrej - vi firade "veckor" i början och då snickersglassen just kommit ut som nyhet i glassdisken så köpte jag jämt sådana till honom. Men... Liten ville inte alls somna dock, utan satt och var små kinkig, ville mest sitta i famnen. Han somnade runt 21.30 efter snutt och skrikmaraton på sambons bröst. När han slockade så gjorde vi ett nytt försök till mys. Andra lilla presenten kom fram, en box med Toffifee. Också en favorit hos sambon, som vi satt och slöåt i vår halvkoma framför ett inspelat avsnitt av The Mentalist. Ingen orkade med tända ljus och massage som var tänkt.
 
Nästa årsdag tänker jag låna ut ungarna. Då kanske vi har en chans till att ha en mysig kväll...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Anna Johansson

Men då, de lät ju inget vidare. Ni får fira 'bättre' en annan dag :) Vi kan ta barnen nästa år ! LOVAR :D Grattis till alla åren med varandra iaf :)

Svar: Hahaha Tack. Kanske cashar in det löftet hehe
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2012-11-27 @ 18:12:27
URL: http://annaelisabethjohansson.blogg.se
Linn

Hm.. Ni firade iaf mer än vi brukar göra ;-)

Och snickersglass älskar jag. Det går dock 5st lactras per glass..

2012-11-27 @ 19:17:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0