Dop present förslag - Jollyroom!

 
 
 

 

Många har frågat vad de kan tänkas ge vår son i dop present och jag har verkligen inte haft en aning. Vi vet inte ens själva vad vi ska ge vår son... Är visst fler än bara jag som verkar tycka att det är svårare att hitta något till pojkar än vad det är till flickor. Lillan fick ju massor av smycken, men det känns som man bara kan köpa halsband till Liten som säkert kort. Klocka har ju batterier, ringar vet man ju inte rätt storlek på och örhänge får han väl köpa själv om det nu skulle bli hål i öronen på pojken längre fram... Sen undrar en del vad som redan finns, det är ju inte så kul att köpa dubbletter och när man redan har ett barn så har man ju oftast det mest "nödvändiga".

 

Så nu har jag suttit och finkammat jollyroom.se - som är en av de större barnsajterna med allt från inredning till leksaker samt mycket mer efter idéer... Nu finns ju sakerna i andra affärer också, så här är bara att vi visar vad "vi" önskar oss att gå efter...

 

 

GILLAR:

 

Stjärnor! Vår son ler och skrattar mycket och det dyker alltid upp små ljus i hans ögon som jag kallar stjärnljus. Därav betyder stjärnor lite extra när jag ser dem. Dotterns figur är en fjäril.

 

Spöket Laban! Söt klassisk figur som alltid kommer finnas kvar. Filmerna är rätt roliga också, ur vuxen synpunkt.

 

Exotiska djur! Lejon, tigrar, giraffer, zebror... Ja, det som hör hemma i djungeln, savanner... eller på zoo...

 

När det gäller möbler ser jag helst att de är vita... Då kan man alltid variera exempelvis textilier och annat allt eftersom barnen växer upp... Kistan lyckas kombinera allt det som gillas - vit, stjärna och funktion...

 

Övrig färgskala än vit på inredning och leksaker önskas ljusblå, marinblå, turkos, grå och silver. Lugna och ljusa färger.

 

Övrigt som jag kan komma på som kanske inte finns på jollyroom är: Klädstorlekar +80 då vi har i nuvarande och kommande storlek. Mumintrollfilmerna, böcker, cd - musik, sångböcker, byggklossar.

 

 

 

BIG NONO:

 

Figurer: Inte spindelmannen, fantomen (sorry mamma), bilar - då även Cars inräknade (sorry Anna), båtar, flygplan eller traktorer... Låt oss besparas i några år till... Det kommer komma ändå!

 

Orange! Aldrig gillat färgen. Om det inte är en originalfärg på ett djur så kommer inte pinaler som är enbart orangea in i sonens framtida rum.

 

Rosa - han kommer inte få ha det ifred om man säger så... Det kommer under mystiska omständigheter flytta in i en viss storasysters rum...

 

Gosedjur! Om det inte är en nalle typ större än honom själv så låt dem vara... Eller Bukowskinallar, de är godkända... Vi har nämligen.. Massor... Misstänker starkt att de förökar sig själva...

 

"Skänka - i - hans - namn" - Att plantera ett träd i hans namn eller liknande undanbedes. Köp en film, spel och/eller en nalle och skänk till närmsta barnsjukhus istället. Vi tror mer på sådant, att veta att det faktiskt kommer fram. Punkt.

 

Lulllull prydnadssaker - smått och i porslin... Nja... Pass.

 

 

 

 
 


Kommentarer
Zarah

Tänkte tipsa om doppresent. Neo fick en tandask med en groda på, vi har som tradition att man får en tandask till dopet i familjen. Han fick också ett halsband med sitt stjärntecken och en "dogtag" i miniatyr (silver) med namn och personnummer. Den kommer nog uppskattas när han blir större!

Svar: Tack, bra ideer.. Just dessa var ju mest det jag såg på jollyroom...Misstänker att det blir något halsband från oss, men vilket vet vi inte än... Inte helt säkert än... En "dogtag" eller idbricka har jag hört redan är köpt så där har vi inget att hämta...
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2012-10-29 @ 21:07:52
URL: http://skrikochpanik.blogg.se
S

Det där med doppresenter är inte enkelt och jag håller nog med dig om att det är enklare att köpa till tjejer än till killar. Inte bara i den åldern, men genom hela livet :) Mycket fint i kollaget i alla fall. Hoppas dopet blir fint.

Svar: Eller hur! Fast våra ögon är kanske helt låsta i "rosa & glitter" radie och inte ser något annat? Eftersom han inte har ett eget rum (krävs flytt) så kan man ju liksom inte möblera eller riktigt se framför sig vad som kan passa... Kistan kan man ju ställa vid hans spjälsäng och lampan bredvid men annars.. ja...
Haha jag hoppas också att dopet blir fint, haha, har så mycket ideer men vet inte riktigt var jaf ska börja...
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2012-10-30 @ 17:50:41
URL: http://basbeballwife.blogg.se
Emma

Vill tipsa om sidan blå elefant:) de har jättefina saker och bra priser

Svar: Haha jag som skulle lägga mig hyfsat snart.. Nu lär jag väl fastna :) Fanns ju hur mycket som helst! Tack! Tror jag... ;p
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2012-10-30 @ 21:37:11
Malin

Oj vad mycket fina saker! Smart att lägga ut önskelista på bloggen, ska jag nog göra till jul :-)

Svar: kändes smidigt, lite svårt att förklara vissa grejer. Sen kan det ju finnas billigare eller liknande saker någon annanstans. Många undrar ju också vad som redan finns...
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2012-11-05 @ 17:10:09
URL: http://mammamaliin.blogg.se/a


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0