Snart börjar en ny vecka!

 
 
 

Hallå på er! Snart är även denna vecka slut, helt makalöst vad tiden går fort! idag började dagen efter att jag kom upp 12.30 till min familj som varit uppe betydligt tidigare... Efter att jag gjort mig i ordning åkte vi iväg till svärfarmors äldre syster och hennes man och hälsade på. Vi brukar åka iväg regelbundet, och hjälpa till med sysslor de inte orkar med - ex trädgårdsarbete men nu insåg vi att det var ett par månader sedan sist... Men vill ju inte åka dit om någon är sjuk, och så har fotbollen kommit i vägen. Nåväl, bättring på det... Man tar ofta människor i sin omgivning för given, och man får hälsa på de äldre! De yngre får faktiskt kompromissa med att hälsa på oss också - det krävs ju två parter att hålla relationen vid liv, men de äldsta kan man ju inte ställa samma "krav" på...

 

Dagens middag fick Lillan bestämma, och kors i taket så blev det McDonald's... Surprise surprise... När vi kom hem så blev det städning. Jag skulle plocka in lite böcker från mitt lilla hylla bredvid sängen och såg att det ramlat ned lite papper bakom. Lyfter på det och ser att det rör sig! En stor gråsugga krälade runt där! Just i mitt hörn är det svårt att komma åt då vi klämt in babysängen mellan min sida av sängen och väggen - men det var inte så länge sedan som vi dammsög... Som tur var var det bara en, så det var ingen invasion. Då hade det blivit det starkaste medel jag kunnat hitta och övernattning på hotell för iallafall min del...

 

Nu ligger en av två barn och sover- och de andre ska följa samma väg. Just nu badas en Barbie docka i handfatet... När det är gjort ska jag välja mellan att måla klart en hylla eller börja med lite dop pyssel. Går läggningen hyfsat smärtfritt (slita- mitt- hår) så blir det nog både... Läste en bok igår, och insåg hur mycket jag saknade det...  Vad gör ni ikväll då?

 

 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0