Texas Longhorn i Karlstad!

 
 
 

Sambon fixade barnvakt i några timmar och bjöd ut mig på middag på tu man hand! Utan barn, jag kunde äta helt själv och föra en vuxen konversation utan avbrott. Han är nämligen borta hela helgen (sabla fotboll) och missar därför vår förlovningsdag. 2 år på lördag, jösses vad tiden går! Jag fick inte veta vart vi skulle förens vi stod på tröskeln i princip, vilket resulterade i en spännande bilfärd. Texas Longhorn här i Karlstad blev det, och ingen av oss hade varit där. Wow, det blev verkligen en favorit! Rustikt men mysigt - och min blivande man känner verkligen mig, jag älskar kött! Enda fotot blev detta, som är ett citat från menyn. Satt och fnissade länge åt det. Först kom det in en liten sallad med en riktigt riktigt god dressing följt av lammfilé, baconinlindad oxfilé och hummer...

 

Vi en hel del blickar då vi båda satt som ny förälskade - fast det varade tills maten kom för då släppte vi nog inte gaffeln mer en någon sekund annat än för att dricka... Även om vi var barnfria kanske man blivit lite skadad - man är van att bli avbruten...

 
 
 
 
 


Kommentarer
sandra - mamma till niklas & nora

Va härligt det lätt med en kväll för två och va skoj att resturangen var kanon. Mysigt att få rå om varandra vilket inte alltid är så lätt när man har smått. Så super kul att ni kom iväg lite gran :)

Ha en kanon dag!!!

Svar: Ja, första gången på flera månader... Man måste ju vårda sig själv och relationen också :)
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2012-10-21 @ 13:43:56
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
sandra - mamma till niklas & nora

Då måste det ha känts extra kul att få komma iväg lite :) Precis det är bara synd att det är lättare sagt än gjort, specielt med barn i bilden:P Känns alltid som man har en bild av hur man ska gå tillväga för att förbättra eller höjja något, men när det kommer till kritan så blev det något annat :P

Svar: ja det kan vara lite trixit. sonen vägrar ju ta flaskan också, så man mpste ju planera in i det sista med sista matningen etc. Men det hade gått bra :)
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2012-10-21 @ 13:53:17
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
sandra - mamma till niklas & nora

Nej det är ju inte lätt när de vägrar flaskan. Har han gjort det länge? Tänkte om det var något han fått för sig pga utav någon utvecklings eller växa fas. Men det är skönt att det går bra :)

Svar: Han är 5 ½ månad bara så han helammas. Nu har han börjat med lite gröt och lite mat, så när man är ifrån honom några timmar så går det bra. Han äter ersättningen från sked så jag tror det är själva flaskan som inte stämmer...
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2012-10-22 @ 07:30:59
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
sandra - mamma till niklas & nora

Mitt i den spännande fasen då mycket händer :) Ja då låter det som att det är flaskan han är skeptisk till. Nu kommer en dum fråga :P Har du testat med olika softers nappar på flaskorna? Visa får ju för sig att de bara ska ha just en sorts napp. Så var dottern min:P Men det är ju kanon att han går med på sked :)

Svar: nej, jag har inte provat annat än tillhörande nappen till MAM flaskan. De funkade bäst till dottern, men sonen är nog mest snuttig haha
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2012-10-23 @ 15:23:15
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Lovisa - mamma till Nils

Då är jag en kass jägare ;)

Svar: Alla är vi olika :)
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2012-10-25 @ 20:44:19
URL: http://lollovisah.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0