Kungligt besök, återträffar & liten nostalgitripp!

 
 
 
Vår lilla flicka älskar prinsessor. Som typ alla små flickor gör... Så när vi fick reda på att kungen och drottningen skulle besöka vår stad så var det liksom givet att vi skulle dit. Så maken slutade tidigare, och kom och hämtade oss, för att sedan köra tillbaka till jobbet och parkera där... Hela inre city var nedstängt för trafik. Men vi fick alltså extremt nära ändå. Vi kom väldigt lagom ändå.
 
 
 
 
Ingen aning vem han är, men han meddelade att kungaparet skulle bli sena. En kvart... Precis man vill höra när man har två små med sig... Hade han haft några dagars stubb där hade han varit riktigt snygg... Jag är gift, inte blind... Och så är jag ju en sucker för kostym... Undrar vart han har köpt den skjortan?
 
 
 
 
 
 
Ajabaja ja, kungen... De kom tillslut. Kändes faktiskt inte som det tog så lång tid ändå. Enda dåliga var att de "kom in" på torget och stod på en väldigt låg plattform eller vad det nu var. Man såg bara huvudena. Och så satte de sig ned, vad jag förstod det som. Lillan satt på sin fars axlar, men det hjälpte föga... Två talare innan vilket jag kände att jag helst ville ta upp sonen och vandra iväg. Men som tur var stannade jag på min plats för efter det kom han...
 
 
 
 
Lookielookie, vem som tittar in i min "lilla" kamera... Och inte bara ett tillfälle utan...
 
 
 
 
...Två...
 
 
 

... Tre... Olika tidpunkter... Som jag publicerar här alltså... Kanske för att en stor svart kamera hålls högt uppe på ett par taniga armar. Eftersom jag inte ens mäter 160 centimeter, så ställde jag mig på Lillans ståplatta och höll sedan upp kameran al'a konsertstyle. Jag älskar min vinkelbara skärm och mitt objektiv, kan jag ju speciellt säga efter idag! Och detta är väl första gången jag fotat en "kändis" med en ordentlig kamera. Och som ni ser så satsar jag högt, och börjar med ingen mindre än Sveriges egen kung...
 
 
 
 
 
 
Förövrigt, så stod mina gamla restauranglärare och serverade kaffe och tårta samt saft! Stod aniskte mot ansikte med en, och jag prövade försiktigt namnet jag hade i minnet. Och det stämde. Hon påstod sig känna igen mig också, men hah, det tror jag vad jag vill om. Tog studenten -07 så det var ju ett tag sedan... Hon undrade hur många barn jag hade nu, och kikade ned på de mina. Så kanske, det gick ju väldigt fort det här med att få barn efter studenten... Så, möjligtvis... Vi kom in på en sidoväg och fick det absolut sista två tårtbitarna utav över 5000 bitar... Inte så illa. Men så hörde jag gråt bakom mig, och såg en liten flicka som var jätte ledsen över att det inte fanns mer. Lillan ville inte ha någon tårta (!?) och sonen vet knappt vad det är så det gör detsamma. Så jag vände tillbaka och gav henne min bit. Bara för att gå några meter och maken tappar sin (!) över kullerstenarna. Lyckligtvis så gick i alla fall halva att rädda som inte nuddat marken då tallriken faktiskt hamnade på rätt sida upp...
 
Mötte alla möjliga människor från det förflutna idag. Mötte Malin, en som jag gick i gymnasiet med apropå restaurang där. Vi fick våra första med några månaders mellanrum. Hon kom med sin nya bebis, bara några dagar gammal. Sååå liten! Såg en annan människa som jag inte sett på typ 10 år... Minst. Usch, vilken plågoris det var! Mötte en mamma som jag bekantade mig med från gårdagens shoppingrajd! Liten värld när man ses 24 timmar senare. Med ungefär samma folkmängd runt oss också... Sen lite annat löst folk, och det var allt från nostalgi, avsky och glädje... Ute på Bergvik senare hade vi samma runda som en annan dagis familj... Först affären, restaurangen, Ica Maxi, och när vi klev i bilen så klev de på bussen... Och vi kom faktiskt hem samtidigt också...
 
Så, detta var en liten del av min dag. Någon annan som sett kungaparet idag?
 
 
 


Kommentarer
mamma

Papparazzi.....men vad sa han då????

Svar: haha jadu, lyssnade inte. Jag försökte bli över två meter lång.. Så jag lyssnade inte så noga... Något om att han suttit på tornen i 40 år, Värmland är trevligt etc etc
Lilli Nyfiken - Nybliven fru, småbarnsmama och blivande fotograf!

2013-08-23 @ 10:37:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0