Barnvakt, matvägran & fotbollsänka

 
 
 
Igår kväll ringde en viss Anna, det hade kört ihop sig lite för dem så hon undrade om jag kunde vara barnvakt till hennes son idag. Och det var inga problem! Har man barn i liknande åldrar så spelar ju inte en till direkt någon roll. Man har åldersanpassade leksaker (i massor) och barnen har varandra att leka med. Så just nu är han här sedan några timmar tillbaka, och ska vara här några timmar till. De har lekt, tittat på film och ätit grillad korv med bröd. Ska snart ut en sväng allihop. Hade en plan med vattenkrig innehållande vattensprutor och vattenballonger - men vädret verkar sådär för det.
 
Den som krånglar är nog minstingen. Han har knappt velat äta något idag, och så har han hittat tillbaka till sin soprankarriär. Fan vad jag hatar de där illvrålen i en tonart som kan spräcka glas! Sen verkar han tro att han kan föra allt, som oss andra, och när det inte går som han tänkt sig så meddelas detta... Ljudligt... Åh, aldrig har jag väl längtat efter hans nästa steg i utveckling. Förutom nu... Fler ord, komsikomsikom...
 
Idag är maken borta tills sent ikväll. Efter jobbet är det en match (Minns någon annan att det var prat på något uppehåll? Någon?) Men, ena laget har kommit från England, så det får väl vara okej för denna gång... Ilsket muttrande inbillar jag mig det i alla fall...

 
 
P.S Någon som kan komma på lite idéer för företagsnamn? Blir tokig snart, vill ha ett namn!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0